تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 289 |
تعداد مقالات | 2,822 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,306,108 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,377,421 |
رمزگردانی در کلاس های زبان انگلیسی در ایران | ||
پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، اسفند 1401، صفحه 15-31 اصل مقاله (1.15 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2023.60798 | ||
نویسندگان | ||
پرویز مفتون* 1؛ علیرضا امجدی پروز2 | ||
1استاد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از مطالعه حاضر بررسی کارکرد مثبت رمزگردانی به زبان اول (فارسی) در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در ایران می باشد. این مطالعه موردی بر آشکارسازی نگرش معلمان و زبان آموزان نسبت به الگوها، کارکردها و عوامل رمزگردانی به زبان اول در کلاسهای زبان انگلیسی در کشور ایران تأکید دارد. روش تحقیق مطالعه حاضر از نوع کمّی است و هدف از آن تجزیه و تحلیل رمزگردانی به زبان فارسی به وسیلهی پرسشنامه می باشد. تجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد که رمزگردانی به زبان اول راهبرد غالب و شایعی میان بیشتر معلمان زبان انگلیسی در موسسههای زبان ایران است. همچنین نتایج نشان داده است که رمزگردانی به موقع به زبان اول نقش مثبتی در تدریس و یادگیری زبان انگلیسی ایفا میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
رمزگردانی؛ نگرش؛ کارکرد؛ زبان اول | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 779 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 610 |