تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 113 |
تعداد مقالات | 1,001 |
تعداد مشاهده مقاله | 1,026,660 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,823,843 |
رابطۀ یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه در بین معلمان مدارس هوشمند شهر تهران | ||
مدیریت مدرسه | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 1، بهار 1398، صفحه 23-39 اصل مقاله (724 K) | ||
نوع مقاله: علمی-پژوهشی (کمی) | ||
نویسندگان | ||
سیده مریم حسینی لرگانی ![]() | ||
1موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، مدیر گروه و عضو هیات علمی گروه نوآوریهای آموزشی و درسی | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، بررسی وضعیت و رابطه یادگیری مادام العمر با اثربخشی مدرسه است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران که شامل1109 نفر هستند، از این جامعه با روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه ای به حجم 240 نفر انتخاب گردید. روش پژوهش کمی، توصیفی و از نوع مطالعات پیمایشی- همبستگی است. ابزار پژوهش پرسشنامه است . جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته 21 سوالی یادگیری مادام العمر بر مبنای مدل گای و همکارانش (2014) و از پرسشنامه محقق ساخته 18 سوالی اثربخشی مدرسه بر مبنای مدل چن و لین (2011) استفاده شد. جهت تعیین پایایی و روایی ابزار از تکنیک های آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد، نتایج بیانگر پایایی و روایی مطلوب ابزاربود. جهت تحلیل داده ها از تکنیک های توصیفی( شاخص های مرکز و پراکندگی) و استنباطی( آزمون های تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره خطی) با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج بیانگر آن است که : وضعیت یادگیری مادام العمر و اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5شهر تهران دارای تفاوت معنادار با وضعیت مطلوب در سطح آلفای 05/0 و بیانگر وضعیت نامطلوب است ؛ همچنین یادگیری مادام العمر و ابعاد آن دارای رابطه و اثر مثبت، مستقیم و معنادار با / بر اثربخشی مدرسه در معلمان مدارس هوشمند منطقه 5 شهر تهران در سطح آلفای 05/0 هستند . | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری مادام العمر؛ اثربخشی مدرسه؛ معلمان؛ مدارس هوشمند | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 141 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 73 |
||