
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,272 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,475 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,336 |
مقایسه نقش مدارس، آموزشگاه های خصوصی، و خود آموزی تکنولوژی محور در یادگیری زبان انگلیسی | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 5، دوره 7، شماره 4، دی 1398، صفحه 106-92 اصل مقاله (925.5 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.34785/J012.2019.366 | ||
نویسنده | ||
محمدرضا قربانی* | ||
دانشیار گروه زبانهای خارجی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران | ||
چکیده | ||
امروزه بسیاری خانوادهها فرزندان خود را برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی به ویژه برای تقویت مکالمه به آموزشگاهها خصوصی می فرستند. علیرغم افزایش تقاضا برای شرکت در این کلاسها، شواهد حاکی از این حقیقت است که این موسسات نیز موفقیت چندانی نداشته اند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی روشهای بهبود یادگیری زبان انگلیسی توسط نسل جدید انجام شده است. روش انجام این پژوهش از نوع روشهای تحقیق ترکیبی متوالی بوده که در آن نخست بخش کمی و سپس بخش کیفی به اجرا درآمده است. در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 87/0 شامل 30 آیتم و دربخش کیفی، مصاحبه شامل چهار سوال در رابطه با نقش مدارس، آموزشگاه های خصوصی، و خود آموزی تکنولوژی محور در یادگیری زبان انگلیسی بود. با استفاده از دو روش پرسشنامه حضوری و مصاحبه تلفنی که نمونه آنها بترتیب به روش تمام شماری و تعمدی انتخاب شده بود، داده ها از دانشجویانی که در ترم اول سال تحصیلی 1396-1395 در 17 کلاس زبان عمومی در دانشگاه بجنورد ثبت نام نموده بودند گردآوری شد. در بخش کیفی، با 10 نفر از دانشجویانی که بیشترین زمان را در آموزشگاه های خصوصی صرف زبان آموزی کرده بودند مصاحبه عمیق نیمه هدایت شده انجام شد. نتیجه حاصل از تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها با استفاده از تجزیه و تحلیل واریانس (آنوا) یک طرفه تکراری و نتیجه مصاحبه نشان داد که بیشترین میزان یادگیری به ترتیب در آموزشگاه های خصوصی، از طریق خود آموزی و نهایتا در مدسه اتفاق می افتد. | ||
کلیدواژهها | ||
"یادگیری زبان انگلیسی"؛ "مدارس"؛ "آموزشگاه های خصوصی"؛ "خود آموزی تکنولوژی محور" | ||
مراجع | ||
Abdan, A. (1991). An exploratory study of teaching English in the Saudi elementary public schools. System, 19, 153-266. Afzalkhani, M., & Lawwaf, R. (2013). Recognizing the obstacles of utilizing teaching methods based on information technology regarding the perspectives of high school teachers in Semnan province. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 6(7), 942-949. (In Persian) Ahmadi D. P. (2005). An appraisal of English-language teaching in Iran: Present state of art. Roshd EFL Journal, 84 (22), 31-37. (In Persian) Balçıkanlı, C. (2010). Learner autonomy in language learning: Student teachers’ beliefs. Australian Journal of Teacher Education, 35(1), 90-103. Barkhoda, S., J., Brari, N., Rezaeizade, M, Khorasani, A., & Hajzeinolabedini, M. (2019). Investigating the compatibility degree of activities and teaching methods in e-learning courses based on learning theories. Journal of Research in Teaching, 5(4), 17-31. (In Persian) Benson, P. (2011). Teaching and researching autonomyin language learning (2nd ed.). Harlow: Longman. Benson, P. (2007a). Teachers’ and learners’ perspectives on autonomy. In T. E. Lamb and H. Reinders (Eds.), Learner and teacher autonomy: Concepts, realities and responses. Amsterdam: John Benjamins. Benson, P. (Ed.). (2007b). Learner autonomy: Teacher and learner perspectives. Dublin: Authentik. Bordbar, F. (2010). English teachers’ attitudes toward computer-assisted language learning. International Journal of Language Studies, 4(3), 27-54. Borjian, M. (2013). English in post-revolutionary Iran. Bristol: Multilingual Matters. Chan, V. (2001). Readiness for learner autonomy: what do our learners tell us? Teaching in Higher Education, 6(4), 505-518. Collins, A., & Halverson, R. (2009). Rethinking education in the age of technology: The digital revolution and schooling in America. New York, NY: Teachers College Press. Cotterall, S. (1995). Developing a course strategy for learner autonomy. ELT Journal, 49(3), 219-227. Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. (4th Ed.). New York: Pearson. Dashtestani, R. (2012). Barriers to the implementation of CALL in EFL courses: Iranian EFL teachers’ attitudes and perspectives. JALT CALL Journal, 8(2), 55-70. Dashtestani, R. (2013). EFL Teachers’ Knowledge of the Use and Development of Computer-Assisted Language Learning (CALL) Materials. Teaching English with Technology, 14(2), 3-27. Davari, H. (2013). English language teaching and linguistic imperialism. LAP Lambert Academic Publishing. Deci, E., Vallerand, R., Pelletier, L., & Ryan, R. (1991). Motivation and education: The self-determination perspective. Educational Psychologist, 26(3-4), pp. 325-346. Farhady, H., Jafarpoor, A., & Birjandi, P. (1994). Testing language skills: From theory to practice. Tehran: SAMT Publications. Ghorbani, M. R., Arshad A. S., Sahandri, M., and Nooreen, N. (2008). All that glitters is not gold: Curriculum alignment and improving students' test scores. International (Iranian) Journal of Language Studies, 2, (1), 19-40. Ghorbani, M. R. (2012). Washback effect of the university entrance examination: Iranian case. Germany: Lambert Academic Publishing (LAP). Ghorbani, M. R., & Golparvar, S. E. (2019). Modeling the relationship between socioeconomic status, self-initiated, technology-enhanced language learning, and language outcome. Computer Assisted Language Learning. DOI: 10.1080/09588221.2019.1585374 Ghorbani, M. R., & Neissari, M. (2015). Washback effect of the Iranian concours on senior high school students' EFL learning activities. Iranian Journal of Language Testing, 5(1), 1-28. Hagenauer, G., & Hascher, T. (2010). Learning enjoyment in early adolescence. Educational Research and Evaluation, 16(6), pp. 495-516. Ho, R. (2006). Handbook of univariate and multivariate data analysis and interpretation with SPSS. Chapman and Hall/CRC. Hong, K.H. (2010). CALL teacher education as an impetus for L2 teachers in integrating technology. ReCALL, 22(1), pp. 53-69. Hosseini, S. M. H. (2007). ELT in higher education in Iran and India – A critical view. Language in India, 7, 1-11. Retrieved October 9, 2008, from http://www.languageinindia.com/dec2007/eltinindiaandiran.pdf Jahangard, A. (2007). Evaluation of EFL Materials Taught at Iranian Public High Schools. The Asian EFL Journal, 9 (2), 130-150. Kalantari, R., & Gholami, J. (2011). Investigating the EFL education inefficiency and comparing public and private schools in Iran. Language and Translation Studies, 24(3), 51-81. (In Persian) Kalantari, R., & Gholami, J. (2013). Identifying and prioritizing EFL problems in Iranian schools. Journal of Educational Innovations, 46, 97-122. (In Persian) Kamyab, S. (2008). The university entrance exam crisis in Iran. International Higher Education, number 51. Retrieved October 9, 2008 from http://www.bc.edu/bc_org/avp/soe/cihe/newsletter/Number51/p22_Kamyab.htm Kuntz, P.S. (1997). Language Institutes in Sana'a, Yemen. ED404885. Nunan, D. (1997). Designing and adapting materials to encourage learner autonomy. In P. Benson and P. Voller (Eds.), Autonomy and independence in language learning (pp. 192-203). London: Longman. Ostovar Namaghi, S. A. (2006). Forces steering Iranian language teachers’ work: A grounded theory. The Reading Matrix, 6(2), 90-105. Razmjoo, A., & Riazi, A. (2006). On the teaching methodology of Shiraz EFL institutes. Journal of Social Sciences and Humanities of Shiraz University, 23(1), 58-70. Razmjoo, A. (2007). High schools or private institutes textbooks? Which fulfill communicative language teaching principles in the Iranian context? Asian EFL Journal, 9(4), 1-16. Revere, L., & Kovach, J. (2011). Online technologies for engaged learning: A meaningful synthesis for educators. The Quarterly Review of Distance Education, 12(2), pp. 113-124. Riazi, A. (2005). The four language stages in the history of Iran. In Lin, A and Martin, P (eds), Decolonization, Globalisation: Language-in-education Policy and Practice. Clevendon: Multilingual Matters. Schofield, P. J., & Gitsaki. (1996). What is the advantage of private school instruction? The example of English vocabulary learning in Greece. System, 24 (1), 117- 127. Smith, R. C. (2008). Learner autonomy (Key concepts in ELT). ELT Journal, 62(4), 395-397. Soleimani, B., Aliaskari, M., Ataran, M., & Hoseinikhah, A. (2020). School at home: the neglected chain in Iranian educational system. Journal of Research in Teaching, 6(4), 189-208. (In Persian)
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,309 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 493 |