
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,495 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,346 |
الگوی کیفی کاربست واقعیت مجازی در بازاریابی ورزشی | ||
مطالعات بازاریابی ورزشی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 4 - شماره پیاپی 8، دی 1400، صفحه 1-34 اصل مقاله (1.57 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ملیحه فقیرگنجی* 1؛ سارا کشکر2؛ حبیب هنری2؛ جواد شهلایی2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
2دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده هدف از این تحقیق تدوین الگوی بازاریابی با استفاده از واقعیت مجازی در صنعت ورزش کشور بود. روش تحقیق حاضر کیفی بود و بر اساس ماهیت تحقیق که نیاز به اکتشاف عوامل و متغیرهای متعددی دارد، از تکنیک گرندد تئوری استفاده شد. کلیه متخصصان و خبرگان حوزه فناوری و بازاریابی در ورزش به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند و با توجه به ماهیت تحقیق و ویژگی های جامعه تحقیق در این بخش، نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند و به روش گلوله برفی انجام شد. شرط حضور در مصاحبه داشتن حداقل سن 30 سال، حداقل 5 سال سابقه شغلی در حوزه فناوری و بازاریابی در ورزش و حداقل مدرک کارشناسی بود. مصاحبه ها بعد از 16 نمونه به اشباع اطلاعاتی رسید اما برای اطمینان بیشتر تا مصاحبه 20 ام ادامه پیدا کرد. برای کدگزاری و تحلیل مصاحبه ها از نرم افزار maxqda استفاده شد. نتایج نشان داد که افزایش تحقیقات مرتبط با واقعیت مجازی و ورزش، حمایت سازمان یافته از واقعیت مجازی در بازاریابی ورزشی، تدوین برنامه توسعه واقعیت مجازی و بومی سازی، آموزش مستمر و تبلیغات به عنوان راهبردهای آتی بازاریابی با استفاده از واقعیت مجازی در صنعت ورزش کشور میبایست مورد توجه قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی: بازاریابی؛ ورزش؛ صنعت ورزش؛ واقعیت مجازی | ||
مراجع | ||
Arzani Birgani, A., Bostan, H., & Arzani Birgani, F. (2016). Application of virtual reality technology in sports. The first national conference on new research findings in sports sciences in the field of health, social vitality, entrepreneurship and championship, Ahvaz, General Department of Sports and Youth of Khuzestan Province, Shahid Chamran University of Ahvaz. Asre Iran. (2018). Augmented Reality; From game technology to marketing tools. News ID 625379. Published: 15:14 - 16 August Bigné, E., Llinares, C., & Torrecilla, C. (2016). Elapsed time on first buying triggers brand choices within a category: A virtual reality-based study. Journal of Business Research, 69(4), 1423–1427. Heydari, M. (2020). Study of the effect of virtual balance exercises with sports rehabilitation on the balance of athletes after reconstruction of the anterior cruciate ligament of the knee joint. Journal of Rehabilitation Medicine, 9 (4), 41-51. doi: 10.22037 / jrm.2020.114128.2498. Hosseini, M., Farahani, A., & Termazadeh Yazdi M. (2016). The role of e-commerce in the marketing of sports brands. International Conference on Sports Science. Kamali Ardakani, M. (2009). National Economy Competitiveness, Accession to the World Trade Organization, and Vision Document 1404. Business Studies, 35: 2-13. Lotfi, M., Mohammadzadeh, H., & Sohrabi, M. (2017). The effect of practicing virtual reality with and without audio information limit on learning forehand table tennis skills. Journal of Motor Behavior, 9 (28), 15-29. Naseh, M., Ghahraman Tabrizi, K., & Sharifian, A. (2014). Comparison of the views of cooperative experts and sports management experts on the development of small and medium-sized sports enterprises in the form of cooperatives. Sports Management, 3, 813-811. Qaderian, A., Shamsi Majlan, A., & Hosseini, S. H. (2019). The effect of 6 weeks of virtual reality games on static and dynamic balance of 18-18-year-old male students. Third National Congress of Achievements in Sports and Health Sciences, Guilan, University of Guilan. Sadat Hashemi, Sh., & Rasti, J. (2018). Proposed stimulation of the mirror neuron system of the human brain by the virtual reality method. Fourth National Conference and Second International Conference on Computer Games; Opportunities and Challenges, Kashan. Saedi, T. (2013). Applications of virtual social networks in the development of public relations activities of the Radio and Television of Iran (from the perspective of communication professors of Tehran universities). Media, 24 (2). Yousefi Zarandi, M., H., Sharifian, A., & Ghahraman Tabrizi, K. (2016). Barriers to competitiveness of domestic goods with foreign samples in the production sector of Iran's sports industry. Contemporary Research in Sports Management, 6 (11), 73-83. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,300 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 693 |