
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,514 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,353 |
بررسی تلفیق پذیری رباتهای اجتماعی دورحضور و داستانپردازی طرفداران در زبانآموزی با اهداف پزشکی | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 2، دوره 9، شماره 4، دی 1400، صفحه 58-30 اصل مقاله (1.23 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سعید خزایی1؛ علی درخشان* 2 | ||
1استادیار گروه زبان انگلیسی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران | ||
2دانشیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه گلستان، گرگان، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی تجربههای دانشگاهی و حرفهای فراگیران در کاربرد رباتهای اجتماعی برای آموزش زبان پزشکی انجام شد. با کاربرد طرح موازی در فازهای کمی و کیفی، این پژوهش متممی با انتخاب به شیوهی نمونهگیری آسان از بین 389 فراگیر دختر و پسر فارسی و غیر فارسی زبان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم پزشکی انجام شد. با تقسیم تصادفی شرکتکنندگان به دو گروه داستانپردازی یاددهندهها و فراگیران، نخست یک پیمایش برخط برگزار شد که نگرش فراگیران را راجع به زبانآموزی دانشگاهی مبتنی بر رباتهای اجتماعی جویا شد. با شروع دورهی 16 جلسهای، شرکتکنندگان در هر جلسه با داستانپردازی، مهارتهای خواندن و نوشتن با اهداف پزشکی را بر روی ربات اجتماعی تمرین کردند. سپس، اساتید رشتههای تخصصی با همکاری اساتید آموزش زبان به آموزش و ارزیابی انفرادی شرکتکنندگان پرداختند. در جلسهی هشتم، بار دیگر پیمایش برگزار شد. در پایان دوره، با برگزاری یک جلسه ارزیابی در عرصههای بهداشتی و درمانی، عملکرد نوشتاری و خوانداری شرکتکنندگان حین رفع نیازهای بیماران از طریق یک آزمون بالینی ارزیابی شد. شش هفته بعد، شرکتکنندگان منتخب به پرسشهای مصاحبهی متمرکز پاسخ گفتند. نتایج نشان داد که حضور فراگیران در داستانپردازی طرفداران برای تمرین مهارتهای زبان با اهداف پزشکی، جریان درک خوانداری و نوشتاری را تسهیل کرد. تحلیل حاصل از پاسخ شرکتکنندگان به پرسشنامهی نگرش همسو، حضور مشارکتگونهی فراگیران در جریان تمرین و یادگیری را در کاربستپذیری رباتهای اجتماعی دورحضور در زبانآموزی با اهداف پزشکی پررنگ جلوه میداد. راه توسعهی زبانآموزی پزشکی مبتنی بر رباتهای اجتماعی تمرکز بر تجربیات و دانش فراگیران است. | ||
کلیدواژهها | ||
زبان با اهداف پزشکی؛ داستانپردازی طرفداران؛ ربات اجتماعی؛ نوشتن و خواندن | ||
مراجع | ||
Agca, R. K., & Özdemir, S. (2013). Foreign language vocabulary learning with mobile technologies. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 781-785. Akbari, Z. (2015). English for the students of health information technology. Isfahan: Medical University of Isfahan Press. Akbari, Z. (2016). English for the students of midwifery. Isfahan: Medical University of Isfahan Press. Akbari, Z. (2016). English for the students of operating room. Isfahan: Medical University of Isfahan Press. Asadian, S., Gholizadeh Ahmadabad, H., & Maahoudi, Gh. (2018). Feasibility and pathology of tablet entry into the teaching and learning process. Journal of Research in Teaching, 6(2), 49-68. [in Persian] Augello, A., Daniela, L., Gentile, M., Ifenthaler, D., & Pilato, G. (2020). Robot-assisted learning and education. Frontiers in Robotics and AI, 147. Bahari, A. (2022). Affordances and challenges of technology-assisted language learning for motivation: A systematic review. Interactive Learning Environments, 1-21. Bahari, A., & Gholami, J. (2022). A systematic review of current research on affordances and challenges of technology-assisted grammar learning. Computer Assisted Language Learning, 32(1), 125-148. Bouzarjomehri, F., Aghabagheri, M., & Ghafaripour, F. (2014). English for radiology students. Tehran: Jafari Novin. Cheng, Y. W., Sun, P. C., & Chen, N. S. (2018). The essential applications of educational robot: Requirement analysis from the perspectives of experts, researchers and instructors. Computers & education, 126, 399-416. Chodosa, D., Stroulia, E., King, Sh., & Carbonaro, M. (2014). A framework for monitoring instructional environments in a virtual world. British Journal of Educational Technology, 45(1), 24-35. Clarke, V., & Braun, V. (2018). Using thematic analysis in counselling and psychotherapy research: A critical reflection. Counselling and psychotherapy research, 18(2), 107-110. Clearwater, D. A. (2011). What defines video game genre? Thinking about genre study after the great divide. The Journal of the Canadian Game Studies Association, 5(8), 29-49. Cochrane, T. D. (2014). Critical success factors for transforming pedagogy with mobile Web 2.0. British Journal of Educational Technology, 45(1), 65-82. Engwall, O., & Lopes, J. (2020). Interaction and collaboration in robot[1]assisted language learning for adults. Computer Assisted Language Learning, 1- 37. E ngwall, O., Lopes, J., & Åhlund, A. (2021). Robot interaction styles for conversation practice in second language learning. International Journal of Social Robotics, 13(2), 251-276. eSchool News (2014). Transforming language instruction. Technology News & Innovation in K-12 Education, 17(4), 28-29. Gardner, H. (2006). Five minds for the future. Cambridge, MA: Harvard Business School Press. Istenic, A., Bratko, I., & Rosanda, V. (2021). Are pre‐service teachers disinclined to utilise embodied humanoid social robots in the classroom? British Journal of Educational Technology, 52(6), 2340-2358. 57 ? Kanero, J., Oranç, C., Koşkulu, S., Kumkale, G. T., Göksun, T., & Küntay, A. C. (2021). Are tutor robots for everyone? The influence of attitudes, anxiety, and personality on robot-led language learning. International Journal of Social Robotics, 1-16. Kayhani, A., Barkat, F., Akbari, Z., & Torabi Godarzi, R. (2020). English for the students of Nursing. Tehran: SAMT Press. Kuh, G. D. (2001). The national survey of student engagement: conceptual framework and overview of psychometric properties. Bloomington: Indiana University Center for Postsecondary Research & Planning. Lee, H., & Lee, J. H. (2022). The effects of robot-assisted language learning: A meta-analysis. Educational Research Review, 35, 100425. Li, H., Yang, D., & Shiota, Y. (2021). Exploring the possibility of using a humanoid robot as a tutor and oral test proctor in Chinese as a foreign language. In Y., Wen, Y.-j., Wu, G., Qi, S.-C., Guo J.M., Spector, S., Chelliah, Kinshuk, & Y.-J. Lan, (Eds.), Expanding global horizons through technology enhanced language learning (pp. 113-129). Singapore: Springer. Randall, N. (2019). A survey of robot-assisted language learning. ACM Transactions on Human-Robot Interaction, 9(1), 1-36. Shadiev, R., & Yang, M. (2020). Review of studies on technology-enhanced language learning and teaching. Sustainability, 12(2), 524. Shaw, T. (2014). Let's stop saying 'technology'. Technology News & Innovation in K-12 Education, 17(4), 39. Sun, J. C. Y., & Rueda, R. (2012). Situational interest, computer self-efficacy and self-regulation: their impact on student engagement in distance education. British Journal of Educational Technology, 43, 2, 191–204. Surya, R. (2021). Fanfiction as an academic tool for advanced language fluency: A study. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 12(4), 364-369. Taherdoost, H. (2018). A review of technology acceptance and adoption models and theories. Procedia manufacturing, 22, 960-967. van den Berghe, R., Verhagen, J., Oudgenoeg-Paz, O., Van der Ven, S., & Leseman, P. (2019). Social robots for language learning: A review. Review of Educational Research, 89(2), 259-295. Vazquez-Calvo, B., Zhang, L. T., Pascual, M., & Cassany, D. (2019). Fan translation of games, anime, and fanfiction. Language Learning & Technology, 23(1), 49-71. 58 Woo, H., LeTendre, G. K., Pham-Shouse, T., & Xiong, Y. (2021). The use of social robots in classrooms: A review of field-based studies. Educational Research Review, 100388. Wu, W. C. V., Wang, R. J., & Chen, N. S. (2015). Instructional design using an in-house built teaching assistant robot to enhance elementary school English[1]as-a-foreign-language learning. Interactive Learning Environments, 23(6), 696- 714 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 529 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 363 |