
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,582 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,381 |
بررسی رابطه جهتگیری هدف تحصیلی و مسئولیتپذیری دانشجومعلمان | ||
مدیریت دانشگاهی | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 1، فروردین 1401، صفحه 13-1 اصل مقاله (343.65 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
یاسر صیادی* 1؛ حبیب سلیمانی2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، ایران | ||
2استادیار گروه زبان انگلیسی و زبانشناسی، ، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران | ||
چکیده | ||
دانشگاه فرهنگیان باید شرایطی فراهم کند تا دانشجومعلمان بهتر تصمیم بگیرند و مسئولیت تصمیمهایشان را بپذیرند. تصمیمات باید بهگونهای باشد که آنان را به سمت موفقیت سوق دهد و مسئولیت انتخابی که کردهاند را بپذیرند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه جهتگیری هدف تحصیلی و مسئولیتپذیری دانشجومعلمان پسر دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی کرمانشاه در سال تحصیلی 1399-1400 بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشجومعلمان پسر مقطع کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی کرمانشاه بودند که تعداد 219 نفر بهعنوان نمونه پژوهش و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق، از پرسشنامههای مسئولیتپذیری روانشناختی کالیفرنیا (CPI) و پرسشنامه جهتگیری هدف الیوت و مک گریگور استفاده شد و دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. نتایج ضرایب رگرسیون نشان داد که مؤلفههای هدف تسلط، هدف عملکردگرایشی، هدف عملکرداجتنابی (05/0≥P) میتوانند واریانس متغیر مسئولیتپذیری را بهصورت معنیدار تبیین کنند و جهتگیری هدف تحصیلی با 95/0 اطمینان میتواند تغییرات مربوط به مسئولیتپذیری را پیشبینی کند. | ||
کلیدواژهها | ||
جهتگیری هدف تحصیلی؛ مسئولیتپذیری؛ دانشجومعلمان؛ دانشگاه فرهنگیان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 497 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 410 |