
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,272 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,475 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,336 |
کاربرد فناوری در پژوهشهای علوم تربیتی و علوم اجتماعی | ||
مدیریت دانشگاهی | ||
دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 5، فروردین 1402، صفحه 47-16 اصل مقاله (720.91 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
یاسر صیادی* 1؛ احمدرضا نصر اصفهانی2؛ مریم آویژگان3 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، ایران | ||
2استاد گروه علوم تربیتی ، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
3استادیار، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، مدیریت مطالعات و توسعه ی آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران | ||
چکیده | ||
اخیراً نرمافزارهایی که بهمنظور کمک در انجام مراحل مختلف پژوهش های کمی و کیفی طراحیشدهاند، رشد کمسابقهای داشته است. لذا هدف مقاله حاضر بررسی کاربردهای مختلف رایانه و اینترنت در مراحل مختلف پژوهشهای علوم تربیتی و علوم اجتماعی است. روش پژوهش در این مطالعه، کتابخانهای است. جامعه این تحقیق شامل کلیه سایتها، کتب، مقالات و اسناد مکتوب میباشد. نتایج مطالعات با ابزار فیشبرداری و فرمها، ثبت و نگهداری و در پایان به طبقهبندی و بهرهبرداری از آنها اقدام شده است. یافته ها نشان داد که استفاده از نرمافزارهای پژوهشی، رایانه و اینترنت در مراحل مختلف پژوهش، باعث رفع بسیاری از نگرانیهای ناشی از کمبود زمان در جریان پژوهش میشود. علاوه براین، بهرهگیری از ابزارهای استاندارد تحلیل دادهها برای اطمینان از صحت نتایج لازم و ضروری است. بنابراین، اینترنت، رایانه و نرمافزارهای تحلیل میتواند در همه مراحل تحقیق محققان را یاری کند. رایانه، اینترنت و نرمافزارها با نظارت بر مسیر انجام پژوهش به استانداردسازی پژوهشها منجر میشوند. | ||
کلیدواژهها | ||
رایانه؛ نرمافزار؛ اینترنت؛ پژوهش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 550 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 277 |