
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 357 |
تعداد مقالات | 3,464 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,390,712 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,069,911 |
طراحی الگوی مفهومی هوش اجتماعی ( مطالعه فراترکیب ) | ||
مدیریت دانشگاهی | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 6، مهر 1402، صفحه 99-76 اصل مقاله (996.87 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jam.2023.63160 | ||
نویسندگان | ||
محسن نیازی1؛ علی فرهادیان* 2؛ زهرا نیکخواه3؛ فاطمه خوش بیانی4 | ||
1استاد گروه علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران. | ||
2استادیار گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه کاشان، کاشان ، ایران. | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم اجتماعی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران. | ||
4دانشجوی کارشناسی ارشد، پژوهش علوم اجتماعی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر بررسی الگو و ابعاد هوش اجتماعی با رویکرد استقرایی فراترکیب روش کیفی است این روش هفت گام دارد که با توجه به آنها به ارزیابی نتایج یافته های مطالعات گذشته می پردازد. بر همین اساس نتایج پژوهش های گذشته از منابع داخلی طی سالهای ۱۴۰۱- ۱۳۹۲ جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است از ۵۰ مقاله استخراج شده ۲۴ مقاله برای تجزیه و تحلیل نهایی انتخاب شده است. از نظریه ها و پژوهش های مختلف در این حوزه را می توان به نظریه های گلمن ، گاردنر و ثورندایک و ... اشاره کرد همچنین این پژوهش روایی و اعتبار کاپای آن ۹۷/ . و رو به بالا است نتایج پژوهش با توجه به بررسی مقالات مستخرج شده به ۳ کد منجر شد و سپس با بررسی یافته های اولیه و با بررسی زمینه های فرعی موجود سه زمینه ابعاد اصلی پدید آمد نظیر : پردازش اطلاعات اجتماعی ، آگاهی اجتماعی ، مهارت اجتماعی | ||
کلیدواژهها | ||
intelligence؛ social intelligence؛ metacomposition | ||
مراجع | ||
Alizade Aghdam, M. B., Abbaszadeh, M., & Hayati, S. (2016). The Relationship between social intelligence with entrepreneurial Ability Graduate students of Tabriz University. Quarterly of Social Studies and Research in Iran, 5(3), 345-368. doi: 10.22059/jisr.2016.60083. [in Persian] Arab S, Ebrahimzadeh Pezeshki R, Morovati Sharifabadi A. Designing a Meta-Synthesis Model of Factors Affecting Divorce by Systematic Review of Previous Studies. irje 2015; 10 (4) :10-22. [in Persian] Beheshtifar, M., & Roasaei, F. (2012). Role of social intelligence in organizational leadership. European Journal of Social Sciences, 28(2), 200-206. Boyatzis, R. E., & Ratti, F. (2009). Emotional, social, and cognitive competencies: Distinguishing effective Italian managers and leaders in a private company and cooperatives. Journal of Management Development, 28(9), 821-833. Crowne, K. A. (2009). Relationships among social intelligence, emotional intelligence, and cultural intelligence. Organization Management Journal, 6(3), 148-163. Dong, O., Koper, R. G., & Collaco, C. M. (2008). Social intelligence, self-esteem, and intercultural communication sensitivity. Intercultural Communication Studies, 17(2), 162-165. Elahiyari, S. (2010). The Relationship Between Social Intelligence and Ethical Leadership of Managers. Master's thesis, University of Isfahan, Isfahan. [in Persian] Feyazi, M., & Jan Nesar Ahmadi, H. (2007). New Concepts in Organizations. Tadbir Monthly, 17(7), 60-41. [in Persian] Ford, M. E., & Tisak, M. S. (1983). A further search for social intelligence. Journal of Educational Psychology, 75(2), 197. Gardner, C., Trope, Q., & Rivas, M. I. (2006). In Search of Happiness (Translated by Neda Shadmehr). Tehran: Afraz Publications. (Original publication date not available.) [in Persian] Goleman, D. (2008). Social Intelligence and Emotional Intelligence (Translated by Nasrin Parsa). Tehran: Roshd. [in Persian] Hakiminya, B., Poorafkari, N., & Ghafari, D. (2017). Factors Affecting Quality of Life with Emphasis On Social Intelligence and Social Health (The Case of Kermanshah City). Journal of Applied Sociology, 28(2), 163-178. doi: 10.22108/jas.2018.74645.0. [in Persian] Han, H., & Johnson, S. D. (2012). Relationship between students' emotional intelligence, social bond, and interactions in online learning. Educational Technology & Society, 15(1), 78-89. In, C., Tsai, W., Huiwu, Chen, (2009). Social intelligence and integration behavior: Which one is more helpful . N, F., G, M., & E, A. (2014). The Relationship among Social intelligence, Civil and Educational Behavior, and Educational Effectiveness of Graduate Students in Bu-Ali Sina University. Journal of New Approaches in Educational Administration, 5(17), 175-188. [in Persian] Safarinia, M., Selagi, Z, and Tavakoli, S .(2011). Investigating validity and reliability of Social Intelligence Questionnaire Among university students in Kermanshah. Social Psychology Research, 1(3), -. [in Persian] Sahraizadeh, M., & Rezvani, Z. (2021). A Meta-Analysis of Research Articles on the Factors Affecting the Formation of Marginalization and Its Consequences in the Time Period (1398-1398). Urban Sociology Studies Quarterly, 11(39), 28-1. [in Persian] sohrab zadeh, M., niazi, M., & Miri, S. (2021). Meta synthesis study of citizenship culture in Iranian society. Journal of Economic & Developmental Sociology, 10(1), 25-52. doi: 10.22034/jeds.2021.41943.1461. [in Persian] Soltani, I. (2010). Human Capital Development. Isfahan: Erkan Danesh Publications. [in Persian] Wanjira, M. L. (2014). The effect of emotional intelligence on academic achievement [Unpublished master's thesis, Kenyatta University]. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 386 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 198 |