
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,635 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,401 |
بازی کن، یاد بگیر: استفاده از بازیهای ویدیویی به عنوان تکالیف درسی در کلاسهای زبان انگلیسی (به زبان انگلیسی) | ||
پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
مقاله 13، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 4، اسفند 1402، صفحه 315-332 اصل مقاله (441.58 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2024.140802.1074 | ||
نویسندگان | ||
ساسان بالغی زاده* 1؛ مروارید سعیدی2 | ||
1دانشیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
2دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
بازیهای ویدیویی در حالی که اغلب به عنوان سرگرمی محسوب میشوند، نه تنها محبوبیت جهانی پیدا کردهاند، بلکه پتانسیل آموزشی بالایی را بهویژه در حوزه یادگیری زبان ارائه میکنند. این مقاله ادغام آنها را در تکالیف در کلاس های زبان خصوصی، از طریق یک مطالعه موردی دقیق شامل چهار شرکت کننده، بررسی می کند. یافتهها نشان میدهد که بازیهای ویدیویی به طور قابلتوجهی اکتساب واژگان و مهارتهای گفتاری را افزایش میدهند و به طور همزمان دانشآموزان را برای تکمیل تکالیف تشویق میکنند.از طرف دیگر، چالشهایی مانند استفاده بیش از حد از این بازی ها توسط زبان آموزان ، انتخاب بازی مناسب برای سطوح مختلف دانش آموزان، و متفاوت بودن سطح علاقه فراگیران به این بازی ها شناسایی شدهاند. این تحقیق بر اهمیت انتخاب دقیق بازیهای ویدیویی که با سن، سطح مهارت و علایق فراگیران همسو باشد، تأکید میکند. علاوه بر این، از یک رویکرد آموزشی متعادل حمایت می کند که روش های سنتی را با تکالیف مبتنی بر بازی ترکیب می کند تا نتایج یادگیری را به حداکثر برساند. این مطالعه پتانسیلهای ظریف بازیهای ویدیویی را در آموزش زبان برجسته میکند و نشان میدهد که استفاده استراتژیک میتواند به طور موثر از مزایای آنها استفاده کند، بنابراین دیدگاه جدیدی در مورد نقش آنها در محیطهای آموزشی ارائه میدهد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازیهای ویدیویی؛ یادگیری زبان؛ انگیزه در انجام تکلیف؛ مشارکت زبان آموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 279 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 216 |