
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,575 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,380 |
بررسی دیدگاه معلمان پیش از خدمت: تأثیر مدل ENGAGE در کلاسهای زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه | ||
پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آذر 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2024.141937.1144 | ||
نویسندگان | ||
شهرام اسفندیاری* 1؛ عبدالحسین حیدری2 | ||
1دانش آموخته دکتری آموزش زبان انگلیسی، گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2استادیار گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر سعی دارد به بررسی دیدگاه دانشجو معلمان مرد و زن زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه در ارتباط با استفاده از مدل ENGAGE درکلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه بپردازد. شرکت کنندگان تحقیق حاضر، 10 دانشجو معلم مرد و 10 دانشجو معلم زن رشته آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان اردبیل بودند. شرکت کنندگان تحقیق بر اساس آشنایی با مدل ENGAGE و کاربرد آن در کلاس های خود به طور هدفمند انتخاب شدند. از مصاحبه برای جمع آوری دیدگاه شرکت کنندگان در مورد مدل ENGAGE استفاده شد. یافته ها نشان داد که دانشجو معلمان بر این باورند که زبان آموزان EFL از کلاس هایی که مبتنی بر مدل ENGAGE بودند بیشتر از سایر کلاس ها لذت می برند. همانطور که نتایج نشان داد، به نظر میرسد دانش یا اطلاعاتی که برای فراگیران با استفاده از این روش ارائه میشود، بیشتر از سایر روش های آموزشی باشد. یافته های این تحقیق در حوزه آموزش زبان انگلیسی کاربردهای مفیدی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه؛ مدل ENGAGE؛ دانشجو معلمان؛ دیدگاه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 78 |