
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,616 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,399 |
روایت هایکوها در رمان جاده ی باریک به اعماق شمال ریچارد فلانگان: سطحی از روایت یا کنه آن | ||
تحلیل گفتمان ادبی | ||
دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 4، خرداد 1403، صفحه 27-50 اصل مقاله (440.97 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/lda.2024.141998.1024 | ||
نویسندگان | ||
اسحاق بزدوده* 1؛ ذکریا بزدوده2 | ||
1دانشجوی دکتری زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان. | ||
2دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان | ||
چکیده | ||
این مقاله تلاشی است برای بررسی ابزارهای روایت در امتداد هایکوها در رمان جادهی باریک به اعماق شمال ریچارد فلانگان تا جنبههای هنری روایت را روشن نماید. سبکی از سفرنامه نویسی برای بازگویی خاطرات پدری از جنگ مورد تقلید قرار میگیرد. این بازگویی تحت عنوان جادهی باریک به اعماق شمال نوشته میشود تا هم تقلیدی از شیوهی نوشتن و هم تلمیحی به اثر ادبیات کلاسیک ژاپن به قلم باشو باشد که ویژگی اصلی آن بهرهگیری از هایکوها میباشد. این هایکوها همچون عکسنوشتههایی بازنمایی میشوند که امکان بازگو شدن را دارند. استفاده از هایکوها و دیگر فنون روایت بستری را برای نویسنده فراهم میکنند تا بازنماییای شخصی خود، که به آسانی دیده نمیشود، را نیز ارائه دهد. دگربودگی به شیوهای که باختین آن را تعریف میکند این ادعا را قوت میبخشد چرا فضا برای چند صدایی مهیا میشود. این طبیعت هایکو است که راه برای بررسی فراتر از سطح اولیه را فراهم میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
روایت؛ هایکو؛ بازنمایی؛ نویسنده؛ باختین؛ دگربودگی؛ چند صدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 85 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 65 |