
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 355 |
تعداد مقالات | 3,429 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,341,356 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,041,546 |
بررسی تاثیر ارزشیابی پویا مبتنی بر وب در نگرش دانشآموزان پایه دهم تجربی به درس ریاضی | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 9، دوره 12، شماره 2 - شماره پیاپی 36، تیر 1403، صفحه 233-258 اصل مقاله (1.5 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2024.140062.1901 | ||
نویسندگان | ||
مریم عبدالملکی1؛ نسیم اصغری* 2؛ علی برهمند3 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه ریاضی،دانشگاه علوم پایه، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2دانشیار گروه ریاضی،واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران. | ||
3دانشیار گروه ریاضی،واحدهمدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان،ایران. | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزشیابی پویا مبتنی بر وب در نگرش دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مبحث تعیین علامت پایه دهم تجربی میباشد. در این پژوهش از روش تحقیق نیمه آزمایشی (پیش- پس آزمون با گروه کنترل) استفاده شد. برای گردآوری داده و اطلاعات لازم جهت انجام تحقیق از روش کتابخانه ای و روش میدانی استفاده گردید. در روش میدانی که از پرسشنامه و آزمون ریاضی در این پژوهش استفاده گردید و متغیرهای مورد سنجش مورد مطالعه قرارگرفت . این مطالعه بر روی دانش آموزان مدارس دخترانه دولتی پایه دهم متوسطه شهرستان قروه از توابع استان کردستان انجام گرفت و حجم نمونه دو گروه کنترل و آزمایش 40 نفر از دانشآموزان رشته تجربی مدارس سطح شهر به صورت تصادفی که همگن بودن این دو گروه در ابتدای تحقیق بررسی شد می باشد . یافتههای آزمون تحلیل کوواریانس ترکیبی یا اندازههای مکرر نشان داد با توجه به یافتههای این پژوهش ارزشیابی پویا مبتنی بر وب بر نگرش دانشآموزان پایه دهم تأثیر مستقیم و معنادار داشته است و 71 درصد از تفاوتهای فردی در نمرات پسآزمون نگرش مربوط به ارزشیابی پویا مبتنی بر وب میباشد. بر اساس نتایج به دست آمده ، "رویکرد ترغیبی تدریجی" در جهت تسهیل یادگیری هنگام توسعه ی ارزشیابی پویا مبتنی بر وب در یک محیط آموزش الکترونیکی مؤثر است | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ ارزشیابی پویا مبتنی بر وب؛ نگرش؛ ریاضی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 109 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 45 |