| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 382 |
| تعداد مقالات | 3,741 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,039,887 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,389,841 |
بررسی اثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر تعامل و فعالیتهای عملی در تدریس در رشتهء حقوق(مطالعه موردی: دانشجویان رشتهء حقوق دانشگاه کردستان) | ||
| تدریس پژوهی | ||
| مقاله 1، دوره 12، شماره 3 - شماره پیاپی 37، مهر 1403، صفحه 1-38 اصل مقاله (2.02 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2025.142191.2070 | ||
| نویسندگان | ||
| افشین عبداللهی* 1؛ هدیه سیاری2 | ||
| 1افشین عبداللهی،دانشیار، گروه حقوق، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران. | ||
| 2حقوق، علوم انسانی، دانشگاه کردستان، سنندج،ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف: در پژوهش حاضر، به بررسی اثربخشی روشهای آموزشی مبتنی بر تعامل و فعالیتهای عملی در تدریس رشته حقوق پرداخته شده است. باتوجهبه چالشهای موجود در فرایند یادگیری حقوق، هدف اصلی این تحقیق شناسایی نقاط قوت و ضعف شیوههای تدریس اساتید و تأثیر آنها بر یادگیری دانشجویان دانشگاه کردستان بوده است. روش: این تحقیق از رویکرد کیفی و بر مبنای روش گراندد تئوری بهرهبرداری کرده است. جامعه ی نمونهی پژوهش شامل تمامی دانشجویان رشتهء حقوق دانشگاه کردستان در نیم سال دوم سال تحصیلی 1403-1402 بوده که ۲۰ نفر از دانشجویان در مقاطع، کارشناسیارشد و کارشناسی بهصورت هدفمند انتخاب و در مصاحبههای نیمهساختاریافته شرکت کردند. دادهها از طریق فرآیند کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدهاند. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که روشهای تدریس تعاملی و مبتنی بر فعالیتهای عملی به طور قابلتوجهی به ارتقاء درک مفاهیم حقوقی و انگیزه دانشجویان کمک میکند. همچنین چالشها و محدودیتهایی نظیر استفاده از تکنیکهای مادهمحور، بینظمی در کلاس و موانع قانونی در تدریس شناسایی شدهاند. این یافتهها به تدوین یک مدل آموزشی مبتنی بر نتایج تحقیق و الگوهای مؤثر تدریس کمک کردهاند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| روشهای تدریس؛ رشته ی حقوق؛ تعامل؛ فعالیتهای عملی؛ دانشگاه کردستان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 433 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 212 |
||