
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,507 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,349 |
تأثیر بکارگیری روش آموزش زبان پروژه-محور بر استقلال در یادگیری: مورد مطالعه دانشجویان زبان خارجی در ایران | ||
پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 بهمن 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2025.142440.1183 | ||
نویسنده | ||
عبدالعلی احمدی* | ||
گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب | ||
چکیده | ||
این پژوهش از تحلیل چهارگروه سالمون استفاده میکند، و بر کاربرد روش پروژه-محور در ایران تمرکز دارد. هدف آن است مشخص شود آیا استفاده از این روش در مراکز دانشگاهی میتواند باعث بهبود استقلال در یادگیری دانشجویان رشته زبان انگلیسی شود. ابزار اصلی سنجش یک پرسشنامه است، و هشتاد نفر از دانشجویان کارشناسی در پژوهش مشارکت داشتهاند. برای اطمینان از همگن بودن نمونه، تمامی شرکت کنندگان به طور تصادفی از میان دانشجویان سال اول دانشگاه آزاد اسلامی در رشته زبان انگلیسی انتخاب شدند. سؤال پژوهش با استفاده از شش فرضیه مورد بررسی قرار میگیرد، و تحلیل آماری در دو مرحله است: آزمون تی و متاآنالیز. در مرحله اول مشخص میشود اگرچه پیشآزمونها نتایج را تحت تأثیر منفی قرار نمیدهند، اما آموزش تنها در یکی از دو گروه آزمایشی تأثیر معنادار دارد. اما در متاآنالیز که شامل تجزیه و تحلیل واریانس دو طرفه و همچنین تحلیل کوواریانس است مشخص میشود که استفاده از روش پروژه-محور باعث بهبود استقلال در یادگیری میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
استقلال در یادگیری؛ متاآنالیز؛ روش پروژه-محور؛ روش چهار گروه سالمون | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 14 |