
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,282 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,083,656 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,884,836 |
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر مدل علی انگیزش تحصیلی بر اساس حمایت ادراکشده معلم و خوشبینی تحصیلی با نقش واسطهای خودکارامدی تحصیلی بر درگیری تحصیلی دانشآموزان عادی | ||
تدریس پژوهی | ||
دوره 12، شماره 4 - شماره پیاپی 40، بهمن 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2025.141431.2084 | ||
نویسندگان | ||
عبداله محمود خانی* 1؛ یحیی یاراحمدی2؛ حمزه احمدیان2؛ محمود گودرزی3 | ||
1کارمند | ||
2استادیارگروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران | ||
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این تحقیق یافتن رابطه موجود بین خودکارآمدی و ایجاد انگیزش پیشرفت تحصیلی است، بدین معنا که خودکارآمدی باور به این است که من میتوانم و به اعتقادات فرد مبنی بر توانایی انجام تکلیف اشاره دارد و کاربرد آن زمانی است که فرد در مورد تواناییهای خود همراه با موفقیت قضاوت میکند.خودکارآمدی به عنوان یک عامل انگیزشی، منجر به افزایش عملکرد و رضایت تحصیلی میشود. بنابراین، تشخیص و کاربرد عوامل مؤثر بر خودکارآمدی می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی و تحقق اهداف آموزشی داشته باشد. روش این پژوهش از نوع تحقیقات کیفی میباشد. داده و عناوین تخصصی مستخرج با استفاده از منابع معتبر کتابخانهای و میدانی، گردآوری شده است. پرسش اصلی این است که آیا بین خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟ خودکارآمدی طی درون سازی و برون سازی های بی شماری شکل می گیرد که خودکارآمدی به واسطه ی انگیزه درونی موجب می شود که فرد به طور خودانگیخته در محیط تلاش کند و به باورهای خودکارآمدی دست یابد با بررسی های به عمل آمده از نتایج پژوهش های انجام شده در این زمینه چنین برمی آید که خودکارامدی نقش مهمی در یادگیری داشته و باعث افزایش انگیزه و پیشرفت تحصیلی می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
خودکارآمدی؛ انگیزش؛ یادگیری؛ پیشرفت تحصیلی؛ سرمایه روانشناختی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 7 |