
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 356 |
تعداد مقالات | 3,438 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,366,309 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,052,079 |
Ongoing Application of Peer and Self-Assessment: A Mixed-Methods Study | ||
پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 خرداد 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2025.143340.1231 | ||
نویسندگان | ||
Masoud Zoghi* 1؛ Peiman Rahmani2؛ Hanieh Davatgari Asl3 | ||
1Associate professor, Department of ELT, Ahar Branch, Islamic Azad University, Ahar, Tabriz, Iran | ||
2Ph.D. Candidate, Department of ELT, Ahar Branch, Islamic Azad University, Ahar, Tabriz, Iran | ||
3Assistant Professor, Department of ELT, Ahar Branch, Islamic Azad University, Ahar, Tabriz, Iran | ||
چکیده | ||
اگرچه استفاده مداوم از ارزیابی همسال سنجی و خودسنجی تا حد زیادی بررسی نشده است، این پژوهش با استفاده از روشهای ترکیبی به بررسی تأثیر این نوع ارزیابیها بر نتایج نگارش زبانآموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) از طریق اجرای منظم آنها پرداخت. مرحله اول پژوهش شامل گروهی از زبانآموزان مبتدی (تعداد = 30 نفر) بود که در طول یک ترم در فعالیتهای ساختارمند ارزیابی همتایان و خودارزیابی در تکالیف نوشتاری شرکت کردند. شرکتکنندگان در مرحله کمی به سه گروه مساوی ده نفره تقسیم شدند که شامل دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل بود. دادههای کمی از طریق امتیازات پیشآزمون و پسآزمون برای ارزیابی بهبود نتایج نوشتاری جمعآوری شد. در مقابل، دادههای کیفی از گروههای آزمایشی (تعداد = 20 نفر) از طریق مصاحبه با دانشآموزان برای بررسی پیامدهای این موضوع برای مربیان بر اهمیت استفاده از راهبردهای ارزیابی جهت ارتقای مهارت زبانی و افزایش مشارکت دانشآموزان در محیطهای آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) تأکید دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
همسال سنجی؛ خود سنجی؛ روش تحقیق تلفیقی؛ اثز آزمون و مهارت نوشتار | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 9 |