
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 359 |
تعداد مقالات | 3,520 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,450,565 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,098,166 |
تکالیفی که آموزش می دهند: کلوز و بازسازی برای حصول جملات شرطی | ||
پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 تیر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2025.143328.1226 | ||
نویسندگان | ||
اصغر مولوی نافچی* 1؛ منتظر نجم عبد الرمّاحی2 | ||
1استادیار زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران | ||
2MA Student of TEFL at Hakim Sabzevari University, Iran, and Teacher at the General Directorate of Education at Najaf Governorate, Ministry of Education, Iraq. | ||
چکیده | ||
این مطالعه به بررسی اثربخشی تکالیف کلوزو بازسازی متن در بهبود درک زبان آموزان پیشرفته ایرانی از جملات شرطی می پردازد. این پژوهش شامل 90 دانشجو از موسسات زبان تهران و مشهد بود که به سه گروه آزمایشی یک (تکالیف کلوز)، گروه آزمایشی دو (تکالیف بازسازی متن) و گروه کنترل تقسیم شدند. داده ها طی چهار ماه با استفاده از پیش آزمون و پس آزمون جملات شرطی و همچنین آزمون قرار دادن آکسفورد برای اطمینان از سطح مهارت پیشرفته شرکت کنندگان جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل های آماری، از جمله آنوواو آنکووا، برای مقایسه عملکرد گروه ها انجام شد. نتایج نشان داد که هم تکالیف پایانی و هم کارهای بازسازی متن به طور قابل توجهی درک فراگیران از جملات شرطی را در مقایسه با گروه کنترل بهبود می بخشد. اما بین دو گروه آزمایشی تفاوت معنی داری در اثربخشی وجود نداشت. یافتهها نشان میدهد وظایف مبتنی بر خروجی میتوانند ابزار ارزشمندی در گرامر برای زبانآموزان پیشرفته زبان انگلیسی باشند. | ||
کلیدواژهها | ||
تکالیف کلوز؛ جملات شرطی؛ زبان آموزان زبان انگلیسی؛ تکالیف مبتنی بر خروجی؛ تکالیف بازسازی متن | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 15 |