
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 368 |
تعداد مقالات | 3,607 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,621,600 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,176,305 |
عوامل تسهیلکننده و بازدارنده پیادهسازی تحول دیجیتال( در آموزش مداوم دانشگاههای علوم پزشکی): مطالعه اجماع خبرگان | ||
تدریس پژوهی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 شهریور 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2025.143811.2188 | ||
نویسندگان | ||
شهرام شریفی* 1؛ امنه احمدی2؛ زینب گلزاری3 | ||
1دانشگاه علوم پزشکی کردستان | ||
2مدیریت آموزش عالی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف شناسایی و اعتبارسنجی عوامل تسهیلکننده و بازدارنده پیادهسازی تحول دیجیتال در آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد. روش تحقیق ترکیبی (کیفی-کمی) بود؛ در مرحله کیفی، با استفاده از تحلیل تماتیک، عوامل مؤثر شناسایی شدند و در مرحله کمی، با روش دلفی اعتبارسنجی و اجماع صورت گرفت. جامعه آماری شامل ۱۵ نفر از متخصصان و ذینفعان حوزه آموزش مداوم و تحول دیجیتال بود که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. نتایج این مطالعه نشان داد که الگوی مدیریت آموزش مداوم با رویکرد تحول دیجیتال از اعتبار بالایی برخوردار است. این یافتهها بینشهای مهمی برای برنامهریزی استراتژیک و مدیریت تغییر در جهت پیادهسازی موفق تحول دیجیتال فراهم میکند و میتواند سازمانهای مختلف از جمله دانشگاه های علوم پزشکی را در مواجهه با چالشها و بهرهبرداری از فرصتها یاری دهد. بدین ترتیب، این پژوهش نقش کلیدی در ارتقاء کیفیت آموزش مداوم و توسعه فناوریهای نوین در حوزه سلامت ایفا میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
تحول دیجیتال؛ آموزش مداوم؛ عوامل تسهیلکننده؛ عوامل بازدارنده | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |