| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 380 |
| تعداد مقالات | 3,726 |
| تعداد مشاهده مقاله | 4,868,523 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,348,037 |
آسیب شناسی بکارگیری فاوا در فرآیند یاددهی – یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان رشت در دوران پساکرونا | ||
| تدریس پژوهی | ||
| مقاله 10، دوره 13، شماره 2 - شماره پیاپی 40، تیر 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2025.142897.2138 | ||
| نویسندگان | ||
| فاطمه کهن سال نودهی1؛ مجید علی عسگری* 2؛ فاطمه احمد بیگی3 | ||
| 1برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران ، ایران | ||
| 2گروه مطالعات برنامه درسی و سنجش و اندازه گیری ، دانشگاه خوارزمی ، تهران ، ایران | ||
| 3گروه علوم تربیتی – فلسفه تعلیم و تربیت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران ، ایران | ||
| چکیده | ||
| عصر ما، عصر انتقال از جهان واقعی به دوران زندگی در فضایی دوجهانی است. گرچه هنوز نهادها و سازمان های مجازی شکل نگرفته اند، اما ظهور جهانی نو به نام جهان مجازی را در دور و بر خود احساس می کنیم. جهان مجازی هویت معلم و فراگیر را به شدت تغییر می دهد و وظایف و نقش های جدیدی برای آنها پدید می آورد. تحقیق حاضر به دنبال مطالعه آسیب شناسی فرآیند یاددهی – یاددگیری مبتنی بر فاوا در دوران کرونا و پساکرونا در بین دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان رشت می باشد. مقارن شدن اجرای این تحقیق با دوران پسا کرونا فرصتهای جدیدتری را برای مطالعه فراهم کرد. در این تحقیق از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که سوالات پرسش نامه بر اساس مصاحبه با خبرگان و تغییرات پرسش نامه های تحقیقات مشابه، بومی سازی و تغییرات لازم در آن لحاظ گردید. پرسشنامه ها توسط 400 نفر از دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان رشت تکمیل و با استفاده از نرم افزارهای SPSS 21.0 و LISREL 10.0 با روش تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول مورد بررسی و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داد که در رتبه بندی عوامل تاثیر گذار بر فرآیند یاددهی – یاددگیری مبتنی بر فاوا در دوران کرونا عوامل تکنولوژیکی، فردی، رضایتمندی، پداگوژیک و مدیریتی در رتبه اول تا پنجم قرار گرفتند. در پایان نیز راهکارهای عملی برای دوران پسا کرونا ارائه گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آسیب شناسی؛ یاددهی-یاددگیری؛ فاوا؛ پساکرونا؛ شهرستان رشت | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 56 |
||