| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 391 |
| تعداد مقالات | 3,794 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,286,487 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,521,902 |
ارائه الگوی معادلات ساختاری تاثیر هوش سیاسی مدیران بر عملکرد پایدار با نقش میانجیگری گروههای تسهیم تجربه در مدیران مدارس | ||
| مدیریت دانشگاهی | ||
| دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 12، آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jam.2025.144981.1125 | ||
| نویسندگان | ||
| احمد مرندی* ؛ اکبر ولی زاده | ||
| گروه علوم تربیتی، واحد خوی، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف تحقیق حاضر، ارائه الگوی معادلات ساختاری تاثیر هوش سیاسی مدیران مدارس بر عملکرد پایدار با نقش میانجیگری گروههای تسهیم تجربه در مدیران مدارس میباشد. از نظر هدف، جزء تحقیقات کاربردی و از نظر ماهیت پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی با تاکید بر معادلات ساختاری است. جامعه آماری را کلیه مدیران مدارس شهرستان پلدشت در سال تحصیلی 1404-1403 که مساوی 104 نفر (56 نفر زن و 48 نفر مرد) میباشد و نمونه آماری مساوی جامعه آماری به تعداد 104 نفر میباشد و از روش نمونهگیری سرشماری استفاده شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامههای عملکرد پایدار زید و همکاران(2018)، هوش سیاسی ممبینی و همکاران(1399) و گروههای تسهیم تجربه ممبینی و همکاران(1399) استفاده گردیده شد، روایی پرسشنامههای مذکور توسط اساتید متخصص تایید و پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ بالای7/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (معادلات ساختاری) استفاده شد. با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها از تحلیل از معادلات ساختاری و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار pls استفاده گردید. نتایج نشانگر این بود که الگوی معادلات ساختاری تاثیر هوش سیاسی مدیران مدارس بر عملکرد پایدار با نقش میانجیگری گروههای تسهیم تجربه در مدیران مدارس دارای برازش مطلوبی است، به علاوه، نتایج نشانگر این بود که هوش سیاسی مدیران مدارس بر عملکرد پایدار و گروههای تسهیم تجربه تاثیر مثبت و معنی داری دارد. به علاوه، نتایج نشان داد که تاثیر گروههای تسهیم تجربه بر عملکرد پایدار مدیران مدارس مثبت و معنیدار است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| هوش سیاسی؛ عملکرد پایدار؛ گروههای تسهیم تجربه؛ مدیران مدارس | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2 |
||