| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 392 |
| تعداد مقالات | 3,797 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,306,563 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,533,339 |
شناسایی و رتبه بندی متغیرهای موثر توسعه ارزشیابی کارگاه های آموزشی کاربردی برای کارکنان بانک | ||
| تدریس پژوهی | ||
| دوره 13، شماره 3 - شماره پیاپی 41، مهر 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2025.144703.2247 | ||
| نویسندگان | ||
| ندا خسروی1؛ سیدمحسن طباطبائی مزدآبادی* 2 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
| 2عضو هیئت علمی دانشگاه علامه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف شناسایی و رتبهبندی متغیرهای مؤثر بر توسعه ارزشیابی کارگاههای آموزشی کاربردی برای کارکنان بانک پارسیان شعب تهران انجام شد. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و کاربردی بود. جامعة آماری این پژوهش را، معاونان و مدیران و کارکنان (خبرگان) یکی از شعب بانک پارسیان شهر تهران در سال 1403 تشکیل میدهند که دارای تجربه کاری بالاتر از 5 سال میباشند. حجم نمونه در فاز اول که شامل اساتید و خبرگان بود، 20 نفر (شامل 4 نفر از اساتید دانشگاهی و 16 نفر از خبرگان صنعت مدیران و معاونین شعب بانک پارسیان) و در فاز دوم برابر 40 نفر میباشد که با توجه به جامعه آماری از روش نمونهگیری سرشماری استفاده شد. دادهها با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی فازی و بر اساس روش فرآیند تحلیل سلسلهمراتبی فازی (FAHP) جمعآوری و تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که معیار «ارزیابی و پایش آموزشی» با وزن 201/0 مهمترین متغیر است و پس از آن به ترتیب «نیازسنجی آموزشی» (167/0) و «کیفیت محتوای آموزشی» (147/0) قرار گرفتند. همچنین، زیرمعیارهایی مانند «تحلیل شکاف مهارتی کارکنان» و «استفاده از روشهای تعاملی» بیشترین تأثیر را داشتند. نتایج این تحقیق میتواند به مدیران بانک در طراحی و بهبود برنامههای آموزشی مؤثر کمک کند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلیدواژهها: توسعه؛ آموزش؛ کارگاه آموزشی؛ صنعت بانکداری؛ بانک پارسیان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |
||