1.

Components of Teachers' Professional Development and Their Effects on Job Performance Through The Mediation of Job Values (Case Study: Babol High School Teachers)

دوره 10، شماره 4، اردیبهشت 2023، صفحه 63-89
Khatoon Vakili

2.

Designing and validating a model for assessing the personal excellence of school teachers

دوره 8، شماره 4، اسفند 2020، صفحه 132-106
میثم قویدل باجگیران؛ مسلم چرابین؛ الهام فریبرزی؛ احمد اکبری

3.

Identifying and Measuring the Components of High School Teachers Development (Case Study: Tehran Province)

دوره 5، شماره 2، دی 2017، صفحه 129-150
mehri ghanizadeh؛ Parivash jafari؛ Nadergholi Ghourchian

4.

Identifying the drivers and key factors affecting the professional development of school principals in the 2025 horizon with a Futures Study approach

دوره 8، شماره 4، اسفند 2020، صفحه 340-318
امیر یوسفی؛ صادق ملکی آوارسین؛ بهنام طالبی

5.

Investigating the Role of Facilitating Principals in The Professional Development of High School Teachers

دوره 9، شماره 4، اسفند 2021، صفحه 93-107
Fariba Kazeminasab؛ Yadolah Mehralizadeh؛ Hamid Farhadirad

6.

Investigating the Role of Visionary and Empowering Leadership of School Principals on Teacher's Change Tendencies by Mediating Role of Teachers’ Organizational Learning and Professional Development

دوره 10، شماره 3، اسفند 2022، صفحه 85-109
Parvaneh Mohamadi؛ Siroos Ghanbari

7.

Presenting a Conceptual Model for Professional Development of High School Principals: Grounded Theory

دوره 7، شماره 2، شهریور 2019، صفحه 251-272
Akbar Joodaki؛ kamran Mohammad khani؛ Amir Hossein Mohammad Davoudi

8.

Primary school principals' lived experiences of professional development and the factors affecting it

دوره 9، شماره 3، آذر 2021، صفحه 130-149
Esmat Elzami؛ Abbas Abbas pour؛ Ali Khorsandi Taskoh؛ Javad Pour Karimi؛ Hamid Rahimian

9.

Structural analysis of teachers' burnout based on professional development and participatory management in school

دوره 9، شماره 2، شهریور 2021، صفحه 51-72
Kamelia Seyedjalali؛ Zarrin Daneshvar؛ Asadollah Khadivi؛ Behnam Talebi

10.

Study of the position of Pedagogy, andragogy and heutagogy educational Approaches in high school teacher's professional development

دوره 8، شماره 1، تیر 2020، صفحه 96-77
جمهور طرفی؛ فائزه ناطقی؛ مهناز جاللوندی

11.

The relationship between school self-efficacy and organizational trust with professional development of primary school teachers: the role of mediator of leadership perception

دوره 8، شماره 1، تیر 2020، صفحه 446-416
الهام اسماعیلی؛ مریم سامری؛ محمد حسنی

12.

توسعة حرفه‌ای گامی در راستای تدریس اثربخش (مطالعه‌ی موردی: معلمان ابتدایی شهر سنندج)

دوره 8، شماره 1، فروردین 1399، صفحه 197-166
ناصر شیربگی؛ شهاب نصیری نیا

13.

شناسایی مولفه های روایت پژوهی در راستای توسعه حرفه ای دانشجو- معلمان آموزش ابتدایی: یک مطالعه کیفی

دوره 9، شماره 1، فروردین 1400، صفحه 173-154
رضا معصومی نژاد؛ غلامحسین میکائیلو؛ امین شیخکانلوی میلان؛ کیمیا شیخه

14.

کارکرد کنش پژوهی در توسعه حرفه ای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

دوره 1، شماره 3، مهر 1401، صفحه 150-126
نرگس چراغی؛ عادل سلیمانی



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب