تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 289 |
تعداد مقالات | 2,820 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,304,744 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,376,572 |
ارزیابی مهارتهای تدریس کارآفرینی بر اساس مدل بوریچ: رویکرد آمیخته | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 7، دوره 4، شماره 3، اسفند 1395، صفحه 129-145 اصل مقاله (733.21 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
صبا اجاقی* 1؛ نادر نادری2؛ بیژن رضایی3 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، گروه کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه | ||
2دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، استادیار گروه کارآفرینی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه | ||
3استادیار گروه کارافرینی دانشگاه رازی | ||
چکیده | ||
هدف: پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال بوده است که کیفیت خدمات آموزش کارافرینی در دانشگاههای شهر کرمانشاه بر اساس مدل بوریچ چگونه است؟ روش: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع پژوهشهای کیفی- کمی (آمیخته) است. جمعیت مورد مطالعه در بخش کیفی این پژوهش را صاحبنظران کارآفرینی به تعداد 22 نفر تشکیل میدهند که 17 نفر از آنان حاضر به همکاری با محقق بودند. همچنین جمعیت مورد مطالعه در بخش کمی نیز هنرآموزان دانشگاه فنی و حرفهای شهرستان کرمانشاه تعداد 104 نفر است که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 82 نفر از آنها انتخاب شدند. در این پژوهش، ابتدا با استفاده از پرسشنامه باز پاسخ از اساتید و صاحبنظران کارآفرینی در خصوص مهارتهای مورد نیاز جهت تدریس دروس کارآفرینی نظر سنجی به عمل آمد و گویههای به دست آمده با استفاده از روش تحلیل محتوای استقرایی در 4 مقوله ویژگیهای فردی، مهارتهای تدریس، مهارتهای تجربی و مهارتهای ارتباطی طبقهبندی گردید. سپس 35 گویه به دست آمده جهت رتبه بندی و تعیین اولویت بر اساس مدل بوریچ، در پرسشنامهای محقق ساخته گنجانده شد و در اختیار هنرآموزان دانشکده فنی و حرفهای کرمانشاه قرار گرفت. یافتهها: بر اساس مدل بوریچ مشخص گردید که از میان مهارتهای مربوط به تدریس واحد کارآفرینی، به ترتیب اولویت، مهارتهای تدریس، مهارتهای تجربی، ویژگیهای فردی و مهارتهای ارتباطی اساتید و مدرسان کارآفرینی از اهمیت ویژهای برخوردار است. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 815 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,859 |