تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 113 |
تعداد مقالات | 999 |
تعداد مشاهده مقاله | 1,016,774 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,809,851 |
تحلیل انتظارات شهروندان از قطار شهری با استفاده از مدل کانو و تصمیمگیری چند معیاره فازی، مورد مطالعه: شهروندان شهر اصفهان | ||
فصلنامه مطالعات شهری | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مهر 1398 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید محمدرضا داودی ![]() | ||
1گروه مدیریت | ||
2دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی- مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دهاقان، ایران | ||
3دانشجوی دکترری مدیریت صنعتی-مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دهاقان، ایران | ||
4دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی_ مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، دهاقان، ایران | ||
چکیده | ||
افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از راحتترین راهحلها برای رفع مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه شخصی (ازدحام، آلودگی، سر و صدا و ...) در اکثر مناطق شهری میباشد. به منظور بهبود حمل و نقل عمومی، توسعة ابزار مناسب برای اندازهگیری و نظارت بر کیفیت خدمات ضروری است. در میان روشهای مختلف به منظور اندازهگیری کیفیت خدمات حمل و نقل، پژوهش حاضر تصمیم به اتخاذ یک روش مبتنی بر دیدگاه مشتری دارد. هدف پژوهش حاضر بخشبندی و تحلیل انتظارات شهروندان از قطار شهری اصفهان، با استفاده از الگوهایKANO ،FAHP و FTOPSIS میباشد. نوع تحقیق براساس هدف کاربردی و براساس شیوة گردآوری دادهها، روش تحقیق توصیفی از نوع تحلیلی میباشد. جهت جمعآوری اطلاعات آمیختهای از مطالعات کتابخانه و میدانی صورت گرفت. براساس مطالعات کتابخانهای مبانی نظری تحقیق تدوین گردید و تعداد 15 مورد از مهمترین انتظارات شهروندان شناسایی شد. براساس روش میدانی دادههای مورد نیاز با استفاده از سه نوع پرسشنامه کانو، مقایسات زوجی و سنجش اهمیت گردآوری شد. جامعه آماری در این پژوهش شامل دو گروه میباشد. گروه اول که به پرسشنامه کانو پاسخ دادهاند، تمامی شهروندان استفاده کننده از قطار شهری شهر اصفهان میباشند. جهت تعیین حجم نمونه جامعه اول از جدول مورگان استفاده شد. براساس این جدول حجم نمونه مورد مطالعه 380 نفر تعیین گردیده و از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. گروه دوم جامعه آماری که به پرسشنامه مقایسات زوجی بین گزینهها و پرسشنامه سنجش اهمیت شاخصها پاسخ دادهاند شامل خبرگان و کارشناسان فعال در زمینه قطار شهری میباشند. در پایان نتایج حاصل از رتبهبندی گزینهها حاکی از آن بود که گزینه مناسب بودن زمان انتظار مسافران برای دریافت خدمت از اولویت برتری نسبت به سایر گزینهها برخورداراست. | ||
کلیدواژهها | ||
انتظارات شهروندان؛ قطار شهری؛ مدل کانو؛ منطق فازی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 45 |
||