
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 3,274 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,073,631 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,879,401 |
تدریس محققانه برای یادگیری عمیق( مورد خاص:تدریس مدیریت عمومی) | ||
تدریس پژوهی | ||
دوره 4، شماره 3، اسفند 1395، صفحه 169-146 اصل مقاله (1.07 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
علی ذکاوتی قراگوزلو* | ||
دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف از اجرای درس مدیریت عمومی آشنا شدن دانشجو با علم و پیشینه دیسیپلین مدیریت عمومی، موضوعات مورد مطالعه در مدیریت، روش های تحقیق مدیریت، و کاربردهای ان در مدیریت عمومی. در نتیجه، نیل به این هدف کلی، انتظار می رود بینش نسبی در زمینه دانش سازمان یافته ای درباره POSDCORB ومناسبت تشکیل بقا و توسعه سازمان ها مکانیسم های حل تعارض ها ی مقدر درون سازمانی و برون سازمانی به دست آید.یادگیری الگوهای انتخاب اهداف راهبردها، الگوهای تصمیم گیری، و ارزشیابی فرآیند های اهداف مدیریتی سبک ها ومهارت های مرتبط، توسط دانشجو – و تصور نقش خود در مقام مدیر کارشناس یا ذی نفع- شکل بگیرد؛ دانشجوبتواند بتدریج بینشی نسبت به انباشت انتقادی دانش مدیریت به دست اورد.. در مقاله حاضر ابتدا از زمینه های معرفتی و اجتماعی که مفاهیم اصلی درس مدیریت عمومی در آن بافت یابی می شود..به این معنی که رمز گذاری از الفاظ و مفاهیم در دستگاه های فکری و روشی و فرهنگی و زبانی ضرورت پیدا می کند .پس به متظور شفافیت و وضوح و دقت و ارزشیابی لازم است که تمام مراحل عملی و نظری تحقیق در رمینه مناسب نظری آن جاداده شود. و در ادامه از گستره و ابعاد آن بحث خواهد شد؛ سپس به تدریس برای یادگیری سازگار پرداخته می شود و در ادامه اهداف کلی و جزئی مورد بررسی قرار می گیرد؛ در پایان نیز نتیجه گیری خواهد آمد | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت؛ یاگیری سازگار؛ یادگیری عمیق؛ . فراشناخت؛ تدریس | ||
مراجع | ||
منابع فارسی - پارسا، محمد(1377).نظریه های آموزشی ویادگیری،تهران: دانشگاه خوارزمی( تربیت معلم). -جویس بروس ، مارشا ویل و امیلی کالهون ، الگوهای تدریس ترجمه محمدرضابهرنگی،انتشارات کمال تربیت،۱۳۸۴. - دورتیه، ژان فرانسوا(1998). علوم انسانی-گستره شناخت ها، ترجمه مرتضی کتبی، جلال الدین رفیع فر و ناصر فکوهی، تهران: نشر نی(1382). - ذکاوتی قراگزلو،علی(1371). مبانی ونظریه ها درآموزش وپرورش،تهران: احیاءکتاب. - ذکاوتی قراگزلو،علی(1383). « فرهنگ، آموزش و حل مسئله » فصلنامه پژوهش در مسایل تعلیم وتربیت ، تهران. انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، شماره 1و 2، دوره جدید، بهار و تابستان 83، شماره 19 و 20 پیایی، صص 199-173. - شارع پور ،احمد(1385).جامعه شناسی آموزش وپرورش،تهران: سمت. - عطاران ،محمد(1383). فنآوری اطلاعات بستر اصلاحات در آموزش و پرورش ، تهران، مؤسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند. فتحی واجارگاه، کورش،اصول ومفاهیم برنامه ریزی درسی تهران انتشارات بال.1388 - فردانش، هاشم (1380). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ، تهران انتشارات سمت. - کاردان، علیمحمد (1381). سیر آرای تربیتی در غرب ،تهران ، انتشارات سمت . - گال،مردیت؛گال،جویس؛بورگ،والتر (ترجمه از 6th ed.).روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی(جلد اول)، مترجمان احمد رضا نصر و دیگران، تهران، سمت، (1384). - گانیه، الن، روانشناسی مدرسه ، ترجمه علی ذکاوتی آرشیو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت -گروهی از مولفان کتاب پرسشگری ترجمه علی ذکاوتی آرشیو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت -مشفق آرانی، بهمن، پروژة کار عملی ، (1386). تهران، دانشگاه شهید رجائی. مظاهری؛ محمدعلی، عباس ذبیحزاده؛ لیدا ملکزاده (بهار و تابستان 1393)،" نقش پنج عامل بزرگ شخصیت در ذهن آگاهی"، مقاله 9، دوره 4، شماره 1. -ملکی حسن.برنامه ریزی درسی مشهد 1381 چاپ چهارم - مورن، ادگار؛ موتا، راول دومینگو؛ سیبورانا، روخر، اندیشه پیچیده و روش یادگیری در عصر سیاره ای، ترجمه محمد یمنی دوزی سرخابی، تهران: پژهشکده و مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقا ت و فن آوری، 1387.
مآخذ مدیریتی متعدد به فارسی-
References Alexsandr, Victoria. (2003). Sociology of the arts,London : Blackpublishing University of Surrey - Guildford www:surrey.ac.uk/sociology/people/victoria_alexander Blacker, D. (1994)," Philosophy of technology and education: An invitation to inquiry", Philosophy of Education, Society Yearbook, 2006 from: http://www.ed.uiuc.edu/EPS/PESyearbook/94_docs/BLACKER.HTM Feenberg, A. (1991)," Critical theory of technology", New York and Oxford: Oxford University Press. Randall G., Nicholls, & Vanessa, Allen-Brown. (2005),"CRITICAL THEORY AND EDUCATIONAL TECHNOLOGY", University of Cincinaati. Rogoza, Christina.(2005)," Epistemic Metacognition - A Necessary Competency for the Online Learner",Nova Southeastern University. from: www.learndev.org/dl/ibstpiAECT2005-Rogoza.pdf )2011/2/2 (تاریخ دسترسی: Ryan، A.B. available at: URL: http: //adulteducation.nuim. ie/documents/Thesis.pdf )2011/2/2 (تاریخ دسترسی : Demetrion. G. availableat: https: //www.erlbaum.com/shop/tek9.asp?pg=products&specific=0-8058-4624- (تاریخ دسترسی: 2/2/2011). | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 286 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 207 |