| تعداد نشریات | 31 |
| تعداد شمارهها | 382 |
| تعداد مقالات | 3,746 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,083,902 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,401,511 |
بررسی تأثیر دو مؤلفۀ خودمدیریتی و مدیریت روابط در نگرش به یادگیری زبان دوم (انگلیسی) در بین دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر ایلام | ||
| پژوهشهای زبانشناسی: نظریه و کاربرد | ||
| دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 9، فروردین 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jls.2024.141655.1129 | ||
| نویسندگان | ||
| الهام ثباتی* 1؛ نسیم بندش2؛ طاهره افشار3 | ||
| 1استادیار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایران | ||
| 2دانشآموخته کارشناسی ارشد، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایران | ||
| 3دانشیار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر متغیرهای خودمدیریتی و مدیریت روابط در نگرش به یادگیری زبان دوم (انگلیسی) در بین دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهر ایلام انجام شده است. روش تحقیق از جهت هدف کاربردی و از نوع توصیفی-تحلیلی میباشد. جامعۀ آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر ایلام به تعداد 400 نفر بودند که از طریق روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای سنجش متغیر مستقلِ هوش هیجانی و متغیر وابستهی نگرش به یادگیری زبان دوم (انگلیسی) بهترتیب از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی تراویس برادبری و جین گریوز (2004) و پرسشنامه 21 مادهای نگرش به یادگیری زبان تدینی (1385) استفاده شد. سپس، دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار spss نسخه 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که بین مؤلفۀ خودمدیریتی و نگرش به یادگیری زبان دوم و همچنین بین متغیر مدیریتروابط و نگرش به یادگیری زبان دوم در دانشآموزان دختر رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| دانشآموزان دختر؛ نگرش به یادگیری زبان؛ خودمدیریتی؛ مدیریت روابط؛ ایلام | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 383 |
||