
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 357 |
تعداد مقالات | 3,464 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,390,706 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,069,905 |
مطالعه ای کیفی برای بررسی ادراک معلمان از تدریس برای توسعه پایدار | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 4، دوره 12، شماره 3 - شماره پیاپی 37، مهر 1403، صفحه 93-126 اصل مقاله (1.51 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/trj.2024.139222.1801 | ||
نویسندگان | ||
مهدی صادقی* 1؛ سارا یزدانفر2 | ||
1گروه مدیریت آموزشی،واحد کرمانشاه،دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه،ایران. | ||
2کارشناس امور بین الملل، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
چکیده | ||
زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراک معلمان در رابطه با تدریس برای توسعه پایدار در اداره آموزش و پرورش شهر کرمانشاه انجام شد. روش: مطالعه پیشروی با بهرهگیری از رویکرد کیفی و اتکا بر نظریه داده بنیاد استراوس و کوربین (2007) و بکارگیری اسلوب کدگذاری باز، محوری و انتخابی به واکاوی ادراک معلمان از تدریس برای توسعه پایدار در آموزش و پرورش پرداخته است. داده-های پژوهش از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 4 نفر از معلمانی که دارای تجارب زیسته مرتبط با تدریس برای توسعه پایدار بودند و با بهرهجویی از روش نمونهگیری هدفمند نظری، تا دستیابی به نقطه اشباع گردآوری گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از شناسایی شش محور ذیل: انگیزهها، سبک تدریس، درک معلمان از تاثیر بر یادگیری دانشآموزان، مدل سازی، ارزشها و چالشهای تدریس در زمینه توسعه پایدار بود. همچنین درک معلمان شرکتکننده در زمینه توانمند سازی، پروژههای عملی، پاسخ دانشآموزان و نیز ارزیابی از دانشآموزان مورد بحث قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش برای توسعه پایدار؛ برنامه درسی؛ درک معلمان از آموزش برای توسعه پایدار | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 149 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 43 |