تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 329 |
تعداد مقالات | 3,185 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,939,713 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,769,255 |
بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزش فنی و حرفهای | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 3، دوره 5، شماره 3، آذر 1396، صفحه 39-58 اصل مقاله (906.97 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مجتبی رفیعی* 1؛ مصطفی گلزار2 | ||
1دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران؛ | ||
2کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور | ||
چکیده | ||
هدف:این پژوهش بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزشگاههای فنی وحرفهای میباشد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است که هدف آن تعین تأثیر شنود مؤثر مربیان آموزش فنی و حرفهای و شناخت چگونگی این تأثیر بر عملکرد آنها میباشد در این تحقیق 6 فرضیه (شامل 2 فرضیه اصلی و 4 فرضیه فرعی ) مورد بررسی قرار گرفته و در آن از دو نمونه آماری استفاده شده است. نمونه اول پژوهش از جامعه آماری مربیان فنی و حرفهای به تعداد 143 نفر در خصوص تعین میزان شنود مؤثر و نمونه دوم پژوهش از جامعه آماری کارآموزان به تعداد 403 نفر از اداره کل آموزش فنی و حرفهای انتخاب شدهاند. برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه سنجش شنود مؤثر و پرسشنامه سنجش عملکرد مربیان استفاده گردید که روایی آنها توسط صاحبنظران تأیید و پایایی آنها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردید و همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی، روش آزمون t، مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. یافتهها:نتایج تحقیق نشان داد که میزان شنود مؤثر مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفهای بالاتر از سطح متوسط بوده و تأثیر مثبتی بر عملکرد مربیان فنی وحرفهای داشته و این تأثیر بر برخی از ابعاد عملکرد مربیان بیشتر بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
شنود مؤثر؛ عملکرد؛ ارزیابی عملکرد؛ مهارتهای ارتباطی | ||
مراجع | ||
Ala-Kortesmaa, S., Isotalus, P. (2015). “Relational Tensions and Professionally Optimal Listening in the Legal Communication Context: Finnish Judges’perceptions of their own Listening”. Studies in Communication Sciences, 15: 133-142 Bazaz jazaieri, A. (2008) ,Human resource performance appraisal (a practical model of implementation in organization),second Edition,Tehran, Aeich. Beik zadeh, J., Alizadeh, J. (2009). Performance appraisal by EFQM model of organization ;Journal of work and society, No 112. Bilican, S., Kutlu, O., Yildirim, O. (2012). “The Factors that Predict the Frequency of Activities Developing Students Listening Comprehension Skills”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46: 5219- 5224. Frunz, V. (2014). “The Listening Behavior in the Didactic Activity”. Procedia-Social and Behavioral Sciences 127: 347 -352. Frunza, V. (2014). “The Listening Behavior in the Didactic Activity”. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 127, 347 - 352. Gulec, S., Durmus, N. (2015). “A Study Aiming To Develop Listening Skills of Elementary Second Grade Students”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191:103 -109. Hossein pour, R., Arasteh H.R. (2015). ; Review and choice of basic model in performance appraisal in deffense research centers,Journal of research and programming in high education, No 57, Haghighi kaffash, Mehdi ;Sadeghi, Foad ;Performance appraisal in Tehran Sabway Company by BSC, Management study journal. Khanifar, Hossein,Jandaghi, Gholamreza ;Shariati, Fatemeh ;Zarvandi Nafiseh,(2009) ;Review of effective lisstening and organizational comitment ,Emam Hossein Human resource Management journal. Khanifar Hossein, Zarvandi Nafiseh, Zarvandi Javad, (2011) ;Review of Relationship between Effective Lisstening and emotional social harms in family,No 27, Khosravi Hassan, Khosravi Amir, (2016),,How have Effective leadership?, Management Development Journal, No 72, pp 16-21. Kohandel Hamed, (2010). Effactive lisstening the base of comunications skills, Journal of industry and entreapreneurship, No 60, Kutla, O. & Aslanoglu, A. E. (2009). “Factors Affecting the Listening Skill”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 2013–2022. Lynch, T. (2011). “Academic Listening in the 21st Century: Reviewing a Decade of Research”. Journal of English for Academic Purposes, 10, 79– 88. MacMath, Sh. & Salingre, B. (2015). “Evaluating Intake Variables for a Teacher Education Programme: Improving Student Success and Process Efficiency”. Studies in Educational Evaluation, 47, 76–82. Mortazavi Saeed, Mehraban Hamid, , Review of relationship between Managers Comunications skills and teachers organizational comitm(2004).ent, Humanity Research journal, No 16, Moghimi M,(1997), Effective Lisstening skills, Tadbir Journal, No 76, PP 42-45 Nordin, N. A., Sharif, N. M., Fong, N. S., Mansor, W. F. A. W. & Zakaria, M. H. (2012). “Fulfilling the Tasks of Reading, Writing, Speaking and Listening through Drama Workshop”. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 66: 196- 202. Norwich, B., Ylonen, A. (2013). “Design Based Research to Develop the Teaching of Pupils with Moderate Learning Difficulties (MLD): Evaluating Lesson Study in Terms of Pupil, Teacher and School Outcomes”. Teaching and Teacher Education, 34, 162 e17 3. Nur Zahira Samsu Zaman (2012). “Listening Styles and Challenges of ESL Instructional Leaders in Institutions of Higher Learning”. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 90: 558 -565. Seyedjavadin Seyedreza, J. H. (2016). Management Theories,Negah Danesh, Tehran. Shahvali Mansoor, (2003). Reviw of Nonverbal comunications and effective lisstening in applying human resources duties and human relations in organizations, Humanity science journal of Shiraz university,Issue 20, No 1, Shafizadeh, R. (2015). Employee Performance appraisal, Management Journal, No 115 and 116 Shokrani Reza, Allameh Seyed Mohsen, Anjomi Somayeh,Comparative study about effactive lisstening in Quran and Hadith and Management knowledge, Journal of slamic management,No 20,(2012). Tabarsa, Gh., Ghafoori, D. (2008). Review and analysis oftiveness in new performance appraisal system in Iranian Government,journal of Modarres Oloom Ensani, No 59, Taherizadeh Zeinab, Salimi Ghorban Ali, Salehizadeh Saeed,(2011), Relationship between comunicationship skills and teaching skills in university proffessors from viewpoint of students, Journal of education management, No 16: 95-116. Valiandes, S. (2015). “Evaluating the Impact of Differentiated Instruction on Literacy and Reading in Mixed Ability Classrooms: Quality and Equity Dimensions of Education Effectiveness”. Studies in Educational Evaluation, 45: 17-26. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 560 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 585 |