تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 325 |
تعداد مقالات | 3,160 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,902,809 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,736,033 |
Investigate Application of Aspect of Social Capital inTehran Schools, Qualitative Study | ||
School Administration | ||
مقاله 14، دوره 5، شماره 2، دی 2017، صفحه 277-297 اصل مقاله (1.6 M) | ||
نوع مقاله: Qualitative Research Paper | ||
نویسندگان | ||
Marzieh Dehghani* 1؛ mohaddeseh faraji2 | ||
1Assistant Professor, Faculty of Psychology and Education University of Tehran, Tehran, Iran | ||
2student | ||
چکیده | ||
Today, in addition to economic capital, cultural and symbolic capital, social capital is another name. This concept refer to links and relationship between members of a network as a valuable resource and by making norms and mutual trust that helps to reach goals members. Social capital is useful at school for school effectiveness that is why it is essential to maintain and achieve social capital for school. The aim of this study was to investigate of application of the aspects of social capital in schools in Tehran. The research population is the school administrators. A phenomenological qualitative research method is used. 15 persons of research population, Nodal targeted were selected for in-depth interviews. To analyze the data, Strauss and Corbin coding method was used and by open and axial coding 10 main categories were obtained that include: recruitment decisions worthy and desirable human resource, professional training for teachers and administrators and coaches, maintenance human resource, strengthen professional ethics of teachers and administrators, administrative and fiscal autonomy of schools, educational facilities management, strengthening organizational culture of school, strengthen and encourage students' group activities, pay attention to the students' needs and their individual differences and review practices evaluation and teaching. Also, these main categories, has 39sub-categories. | ||
کلیدواژهها | ||
social capital؛ Aspect of Social Capital؛ High schools؛ Schools administrator | ||
مراجع | ||
ابوالحسن تنهایی، حسین. حضرتی صومعه، زهرا. (1388). «بررسی نظری پژوهش های سرمایه اجتماعی در جامعه ایران». علومرفتاری. پاییز 1388. دوره اول. شمار ه 1. 59-29. اخترمحققی، مهدی(1385). سرمایه اجتماعی. چاپ اول.تهران: مهدی اختر محققی. اسکندری، حسین(1391). «بررسی رابطه بین میزان فعالیتهای پرورشی مدارس و ابعاد هویتی دانشآموزان». روانشناسی تربیتی شماره بیست و پنجم، سال هشتم، پاییز91. پیراهری، نیر(1388). «سرمایه اجتماعی در نظریات جدید. پژوهش نامه علوم اجتماعی». سال سوم. شماره سوم. پاییز 88. تسلیمی، محمد سعید. منوریان، عباس. آشنا، مصطفی(1385). «بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعیو کارآفرینی درون سازمانی.» فرهنگ مدیریت: سال چهارم. شماره چهاردهم. پاییز و زمستان 85. 56-27. حسینی، سیده محبوبه. موسوی، میرطاهر. رفیعی، حسن. رضاسلطانی، پوریا.(1393). «تأثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به سرطان پستان» . علمی - پژوهشی رفاه اجتماعی. سال چهاردهم. شماره 55. خورشیدی، عیاس(1382). مدیریت و رهبری آموزشی. چاپ اول. تهران: یسطرون. دلاور، علی(1383)، مبانینظریوعملیپژوهش.تهران: انتشارات رشد. دلفانی، لیلا(1391). رهبری و مدیریت. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی. قم: انتشارات جباری. چاپ اول.1351-1332. دوست محمدی، احمد(1387). «نقش اجتماع و نظریه سرمایه اجتماعی». رشد علوم اجتماعی. دوره دوازدهم. شماره 2. زمستان 87. رابینز، استیفن پی.(1393). رفتار سازمانی- مفاهیم، نظریه ها و کاربردها: فرد. مترجم: سید محمد اعرابی، علی پارساییان. جلد اول. چاپ هفدهم. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. رجبزاده، راضیه. لسانی، مهدی(1393). «رابطه بین درک معلمان از رفتارهای رهبری آموزشی و نگرش آنها نسبت به تغییر سازمانی در مدارس متوسطه دوم شهر فسا». رهبری و مدیریت آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار. سال هشتم. شماره 4. زمستان 1393. 82-59. ردادی، محسن(1389)، منابع قدرت نرم: سرمایه اجتماعی در اسلام. جاپ اول. تهران: دانشگاه امام صادق(ع). رنانی، محسن. دلیری، حسن. مؤیدفر، رزیتا(1388). «نقش منابع هویت و معرفت در تشکیل سرمایة اجتماعی در میان دانشجویان دانشکدة اقتصاد دانشگاه اصفهان».رفاهاجتماعی، سال دهم، شماره 38. سرگزی، حسینعلی. محمدیآریا، علیرضا(1392). «رابطة سرمایةاجتماعی با فرهنگ سازمانی در مراکز آموزش عالی استان گلستان.» رفاه اجتماعی. سال چهاردهم. شماره55. سیدنورانی، سید محمدرضا. سجادی، معصومه سادات. فروزان، فائزه. جهانگرد، فاطمه.(1394). «بررسی نقش آموزش در ایجاد سرمایه اجتماعی در ایران(1390-1360).» پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی. سال پنجم. شماره بیستم. پاییز 1394. 40-30). صالحی امیری، سیدرضا. عظیمی دولت آبادی، امیر(1388). «آموزش و پرورش و انسجام اجتماعی». رشد آموزش علوماجتماعی. دوره ی 13. شماره44. پاییز ۱۳۸۸. 17-7. عبدالرحمانی،رضا(1384). «سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی». رشد: آموزش علوم اجتماعی. دوره نهم. شماره دو. زمستان 1384. عزیزیانی فر، جمال. قاسمی، زینب(1385). «بررسی تئوریک سرمایه اجتماعی و تبیین مؤلفه های کارکردی آن». زریبار. دوره 11. شماره 64. علاقه بند، علی. (1370). جامعه شناسیآموزشوپرورش. چاپ پنجم. تهران:کتابخانهی فروردین. فاضلی کبریا، حامد. دلشاد تهرانی، مصطفی.(1391). سرمایه اجتماعی در نهجالبلاغه با رویکرد مدیریتی. چاپ اول.تهران: دانشگاه امام صادق(ع). فقیهی، فاطمه.(1376). «رهبری مدرسه گامی در راه اعتلای مدرسه.» تعلیم و تربیت. شماره 51. فلاح مهنه، تورج. اسدیان، محمد(1384). «بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی معلمان و ارائه یک مدل». پژوهشهای تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد. شماره پنجم. زمستان 84. کاظم زاده بیطالی، مهدی. قاسم زاده علیشاهی،ابوالفضل(1392). «تبیین نقش و میزان تاثیر سرمایه اجتماعی بر تعهد سازمانی و آموزش اثربخش». رفتار سازمانی در آموزش و پرورش. سال اول. شماره دوم. زمستان 1392. کرامتی، محمدرضا(1391). «رابطه جو سازمانی مدارس با استرس شغلی معلمان». اندیشههای نوین تربیتی. دوره 8. شماره 4. زمستان 91. 140-103. کلمن، جیمز سیموئل(1377). بنیادهای نظریه اجتماعی. ترجمه منوچهر صبوری. تهران: نشر نی. ماهروزاده، طیبه. رمضانپور، شیوا(1390).«تأثیر روش اجتماع پژوهی برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای شهروندی». اندیشههای نوین تربیتی. دوره 7.شماره 3. پاییز91. محمدی, فاطمه. زارعی، غلامرضا. جمالی حاجیانی، زینب. (۱۳۹۵). «بررسی نقش ارزشیابی توصیفی در کاهش اضطراب دانش آموزان». اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی. تهران: شرکت خدمات برتر. میرکمالی، سیدمحمد. ابراهیم دماوندی، مجید. الزامی، عصمت(1394). «بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران با یادگیری سازمانی در مدارس». اندیشههای نوین تربیتی. دوره 11. شماره 3. پاییز 94. ناظم، فتاح. صادقی، ام البنین(1394). «ارائه الگوی ساختاری بهره وری براساس سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری در آموزش و پرورش». رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. سال ششم. شماره 2. تابستان 94.پیاپی22. هرسی، پال. بلانچارد، کنث.(1392). مدیریت رفتار سازمانی کاربرد منابع انسانی. ترجمه: علاقهبند، علی. چاپ سیوششم.تهران: انتشارات امیرکبیر. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 684 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,662 |