تعداد نشریات | 30 |
تعداد شمارهها | 289 |
تعداد مقالات | 2,818 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,298,302 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,371,693 |
Identifying and Prioritizing Elements of Competence School Principals With an Emphasis on Islamic Management | ||
School Administration | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 فروردین 1401 | ||
نوع مقاله: Mixed Method Research Paper | ||
نویسنده | ||
Mohsen Arefnezahd* | ||
Assistant Professor, Dapartmant of management University of Lorestan | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش شناسایی و تعیینبندی مؤلفهها بر اساس شایستگیهای مدیریت مدارس اسلامی با دیدگاه دلفی فازی است. توجه داشته باشید که در این پژوهش از ترکیب مصاحبه و پرسشنامه برای شناسایی شایستگیهای مدیران مدارس استفاده شده است. این مطالعه تطبیقی - استقرایی است. در این پژوهش از ترکیب این دو کیفی خاص و کمی با توجه به نوع و شرایط استفاده می شود. جامعه آماری پژوهش و دستیاران دبیرستان های متوسطه شهرخرم آباد. با توجه به نمونهگیری در این پژوهش، نمونهگیری از هدف قرار گرفت. در مطالعه اول با استفاده از نظرسنجی از مدیران و مدیران مدارس، مؤلفههای شایستگی شناسایی شدند. مدیران مدرسه پس از مصاحبه با 23 مؤلفه شایستگی، مؤلفههای شایستگی را از طریق پرسشنامه شناسایی و شناسایی کردند و مؤلفههای دلفی فازی اولویتبندی شدند.عواملی مانند اخلاق کاری، قانونمندی، وسعت اندیشی، مهربانی و اولویت ها به ترتیب از اول تا سوم. کلمات کلیدی: شایستگی، مدیریت اسلامی، فازی دلفی | ||
کلیدواژهها | ||
competence؛ Competence managers؛ Islamic management؛ Delphi fuzzy | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 867 |