تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 320 |
تعداد مقالات | 3,108 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,792,022 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,648,873 |
دلالتهای معنایی شایستگی مدیران دانشی و پژوهشی در سازمانهای اداری؛ تحلیل کیفی تجارب مدیران | ||
مدیریت دانشگاهی | ||
مقاله 2، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 7، مهر 1402، صفحه 48-20 اصل مقاله (803.25 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی صالحی1؛ سیروس مرادخواه* 2؛ بهروز مرادخواه3؛ کاوان مظفری2 | ||
1استادیارمدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران. | ||
2دانشجوی دکترا مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران. | ||
3کارشناسی آموزش ابتدایی ، گروه علوم تربیتی، واحد سقز، دانشگاه آزا د اسلامی، سقز، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر بهمنظور شناسایی شایستگی مدیران دانشی و پژوهشی انجامشده است. برای انجام پژوهش حاضر از رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسی تفسیری استفاده گردید. ازنظر هدف از نوع پژوهشهای کاربردی میباشد چراکه نتایج آن مستقیماً در سازمانها اداری قابل کاربرد است، .مشارکتکنندگان، مدیران و صاحبنظران این حوزه میباشند. به روش نمونهگیری متوالی و هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری دعوت به مصاحبه شدند. ملاک و معیار انتخاب آنان، داشتن تجربههای ژرف مدیریت در بخشهای مختلف اداری بود. درنهایت برای این منظور، از مصاحبههای انجامگرفته با صاحبنظران و متخصصین حوزه مدیریت پژوهشی و مدیران مجرب دانشی و پژوهشی در سازمانهای اداری، با استفاده از روش تحلیل مضمون، نتایج پژوهش ارائه شد. بدین منظور پژوهشگران با پیروی دقیق از مراحل کار و کسب اطلاعات دقیق موازی، انتقال (اعتبار بیرونی) پژوهش را نیز تا حد امکان تأمین کردند. به جهت افزایش پایایی ابزار پژوهش از اعتباریابی یا بازبینی توسط مصاحبهشوندگان استفاده شد، پس از مصاحبه، دادهها در فرآیند کدگذاری به شکل استقرایی و بر اساس تحلیل مضمونی با استفاده از نرمافزار NVivo 10 دستهبندی و مورد تحلیل قرار گرفتند.پنج مضمون فراگیر قابل احصاء بود که مشتمل بر مفاهیم؛ شایستگیهای شناختی، شایستگیهای ارزشی، شایستگیهای دانشی، شایستگیهای اخلاقی، شایستگیهای مدیریتی و نهایتاً شایستگیهای ارتباطی بود. | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژهها: شایستگی مدیران؛ سازمانهای اداری؛ مدیران دانشی و پژوهشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 151 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 157 |