تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 195 |
تعداد مقالات | 1,951 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,143,404 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,799,667 |
Investigating the Role of Facilitating Principals in The Professional Development of High School Teachers | ||
Journal of School Administration | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 4، اسفند 2021، صفحه 107-93 اصل مقاله (654.33 K) | ||
نوع مقاله: Qualitative Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.34785/J010.2021.032 | ||
نویسندگان | ||
Fariba Kazeminasab ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran | ||
چکیده | ||
حمایت از طرح و توسعه معلمان یکی از وظایف اصلی مدیران مدارس است. مدیران به عنوان میتوانند نقش مؤثری در رشد حرفهای معلمان داشته باشند. هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش گرسازان در رشد حرفه ای معلمان دوره متوسطه منطقه یک شهر اهواز با روش کیفی بود. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد. برای گردآوری داده ها، روش مصاحبه نیمه ساختاریافته و داده ها بر اساس روش تحلیل محتوای تحلیل و تحلیل شد. این پژوهش به دنبال پاسخگویی به پنج سوال تحقیق است. یافتهها نشان داد که مدیران مهارتهای خوبی دارند اما نیاز به کسب مهارتهای لازم در زمینههایی مانند ارزیابی، برنامهریزی و تفویض اختیار دارند.همچنین مشخص شده است که مدیرانی در مدرسه فعالیت های آموزشی انجام دهند، اما برای برگزاری و برگزاری کارگاه ها و سمینارهای داخلی برنامه ریزی نمی شوند. این مطالعه همچنین نشان داد که مهمترین چالشهایی است که مدیران در ایفای نقش میکنند برای توسعه حرفهای معلمان، بودجه، امکانات و مواد آموزشی، بروکراسی اداری، بیانگیزی و... است. | ||
کلیدواژهها | ||
Facilitation role؛ Principals؛ Professional Development؛ Teachers | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 179 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 39 |