تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 191 |
تعداد مقالات | 1,913 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,086,006 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,763,785 |
School Human Resource Development's Policymaking Model: A Grounded Theory Study | ||
Journal of School Administration | ||
مقاله 9، دوره 9، شماره 4، زمستان 2021، صفحه 161-148 اصل مقاله (963.86 K) | ||
نوع مقاله: Qualitative Research Paper | ||
نویسندگان | ||
Jafar Pashsyee؛ Behnam Talebi ![]() | ||
Department of Educational Sciences, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran | ||
چکیده | ||
سرمایه انسانی بیشتر در بهره وری، رشد اقتصادی، بهبود و تامین کیفیت زندگی بهتر در جهان می شود. توسعه منابع انسانی به معنای هر فعالیتی است که برای بهبود و ارتقای شایستگی های حرفه ای از طریق بهبود دانش، مهارت ها و نگرش های آنها طراحی شده است. مدیریت منابع انسانی در مدارس بر اساس جایگاه و نقش مهمی که در توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مهم است. هدف از این پژوهش طراحی مدلسازی توسعه منابع انسانی در مدرسه با نظریه نظریه پایه (GT) بود. بر این اساس ابزار مصاحبه طراحی و در مرحله بعد با شرکت کنندگان در پژوهش انتخاب و مصاحبه در مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و بر اساس نتایج تحلیل داده ها موضوعات بررسی و ارائه شد.شرکت کنندگان در این پژوهش 25 نفر از کارشناسان پرورشی شامل معاون وزیر، مشاور وزیر، مدیرکل ستادی وزارتخانه، رئیس سازمان آموزش و استان و مدیر مدرسه بودند که در زمستان 1398 با آنها مصاحبه شد. این مطالعه با نمونه هدف آغاز شد. ورود، تحصیل تخصصی با مدرک کارشناسی ارشد، سابقه کار در سطح وزارتخانه، معاون وزیر، مدیر کل و رئیس سازمان استان بود. و حداقل 10 سال سابقه مدیریت در مدارس با جمعیت دانش آموزی بالای هزار نفر. گروهی که به اشباع داده بودند بر اساس نمونه گیری نظری ادامه دادند. ابزار جمع آوری داده ها | ||
کلیدواژهها | ||
Human Resource Development؛ Policymaking؛ School؛ Manpower | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 70 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 8 |