تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 195 |
تعداد مقالات | 1,951 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,143,403 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,799,667 |
Identifying Behaviors and Dimensions of Teaching-Learning Leadership of Elementary School Principals: A Qualitative Research | ||
Journal of School Administration | ||
مقاله 8، دوره 9، شماره 4، اسفند 2021، صفحه 147-133 اصل مقاله (814.85 K) | ||
نوع مقاله: Qualitative Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.34785/J010.2021.034 | ||
نویسندگان | ||
Bijan Abdollahi ![]() ![]() | ||
1Professor of Educational Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
2PhD Student of Educational Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
3Assistant Professor of Educational Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
یک جماع کلی در مورد نیاز به حضور مراکزی است که کیفیت یاددهی را بهبود می بخشد. رهبری آموزشی یک فعالیت جامع است که فرصت های را برای پیشرفت حرفه ای معلم و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می کند. در یادداشت چگونه معلمان می روند دهی-یادگیری را بهبود بخشید، مدیریت آموزشی را از سایر مدل های رهبری در سازمان ها متمایز می کند. برنامه درسی و محیط آموزشی برای مدرسه مدرسه، برنامه درسی و محیط زیست می کنند. این پژوهش از نوع کیفی از نوع توصیفی اکتشافی بود. برای شناسایی رفتارها و رهبری آموزشی از تحلیل موضوعی و شبکه مضامین استفاده شد. به منظور جمع آوری و شناسایی موضوعات، مبانی نظری و نظرات متخصصان این حوزه با تحلیل منابع متون در سالهای 1990 تا 2018 منتشر شده است که در پایگاههای اطلاعاتی منتشر شده است، و کدگذاری شده است.با توجه به تعداد منابع، از آنها بر اساس معیارهای نمونه انتخاب شدند. برای تحلیل موضوعی از تحقیق کیفی از نرم افزار MAXqda استفاده شد. یافته ها از آن است که رهبری آموزشی دارای، 25 مؤلفه و 177 رفتار است که در آن تعریف هشتم مدرسه، نظارت بر مدرسه، اقدام، رشد حرفه ای معلم، مراقبت، نظارت بر روند بعد یادی-یادگیری، رهبری توزیعی است. و مدیریت برنامه درسی برای تحلیل موضوعی از تحقیق کیفی از نرم افزار MAXqda استفاده شد.یافته ها از آن است که رهبری آموزشی دارای، 25 مؤلفه و 177 رفتار است که در آن تعریف هشتم مدرسه، نظارت بر مدرسه، اقدام، رشد حرفه ای معلم، مراقبت، نظارت بر روند بعد یادی-یادگیری، رهبری توزیعی است. و مدیریت برنامه درسی برای تحلیل موضوعی از تحقیق کیفی از نرم افزار MAXqda استفاده شد. یافته ها از آن است که رهبری آموزشی دارای، 25 مؤلفه و 177 رفتار است که در آن تعبیر مدرسه، نظارت بر مدرسه هشت، اقدام، رشد حرفه ای معلم، مراقبت، نظارت بر روند بعد یادی-یادگیری، رهبری مدیریتی است. و مدیریت برنامه درسی | ||
کلیدواژهها | ||
instructional leadership؛ school-based supervision؛ teacher professional development؛ thematic analysis | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 72 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 35 |