تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 195 |
تعداد مقالات | 1,951 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,143,400 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,799,666 |
Dimensions and Dynamics Components of Primary Schools by Research Synthesis Method | ||
Journal of School Administration | ||
مقاله 10، دوره 9، شماره 4، اسفند 2021، صفحه 182-162 اصل مقاله (1018.96 K) | ||
نوع مقاله: Qualitative Research Paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): https://doi.org/10.34785/J010.2021.003 | ||
نویسندگان | ||
Hossein Ali Jahed ![]() | ||
1Department of Educational Management, Faculty of Management, West Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2Department of Humanities, Faculty of Psychology and Educational Sciences, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
3Department of Educational Sciences, Faculty of Educational Sciences and Psychology, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
4Assistant Professor of Educational Research and Planning Organization | ||
چکیده | ||
لزوم تدوین و اجرای برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و درگیر شدن در روند مستمر پدیده تغییر و پویایی. وجود مدارس پویا است. امکان کشف فرصت های جدید و نیاز پویایی، تغییر و توسعه برای تداوم حیات ملی کشور وجود دارد. مقاله حاضر با هدف ارائه مدل مدرسه پویا برای مدارس ابتدایی تدوین شده است. تحقیق کیفی و روش آن تحقیق ترکیبی با تحلیل کیفی کیفی است. در تحقیق ترکیبی، تحقیقات به طور مداوم به طور سیستماتیک انتخاب می شوند، تجزیه و تحلیل و تحلیل و طبقه بندی و تحلیل بخش کیفی، از مصاحبه نیمه ساختاریافته با صاحب نظران حوزه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی استفاده می شود. شناسایی مؤلفه ها و توسعه مدل مدرسه پویا است. جامعه مورد مطالعه پژوهشگران خارجی (2000 تا 2020) و داخلی (2000 تا 1399) بودند.در مجموع 62 مورد نظر موضوعی، کلیدواژه های مشابه و ارتباطی با ارتباط و مؤلفه های پویایی دوره ابتدایی به عنوان نمونه و به صورت هدف انتخاب و تحلیل و تحلیل قرار گرفت. تحلیل ها ابتدا کدگذاری و طبقه بندی شدند و سپس بدنه اصلی در قالب 25 مؤلفه و 52 شاخص مربوط به 5 بعد از تحول و تحول، دانش اجتماعی، محوری، پژوهشی و اندیشه محوری شناسایی شد. محرک | ||
کلیدواژهها | ||
Dynamics؛ primary schools | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 84 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 50 |