تعداد نشریات | 18 |
تعداد شمارهها | 199 |
تعداد مقالات | 1,995 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,239,865 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,830,847 |
The Role of Value and Job Enthusiasm in the Flexibility of Female Teachers in Exceptional Schools | ||
Journal of School Administration | ||
مقاله 6، دوره 10، شماره 1، تیر 2022، صفحه 84-99 اصل مقاله (781.18 K) | ||
نوع مقاله: Quantitative Research Paper | ||
نویسنده | ||
Khatoon Vakili ![]() ![]() | ||
Department of Educational Science , Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
معلمان مدارس استثنایی به دلیل ارتباط کاری با دانش آموزان باهای ویژه از دوچندان نیاز دارند. این مطالعه با هدف تعیین ارزش شغلی و دوستی شغلی بر پذیرش معلمان زن در مدارس استثنایی شهر ساری انجام شد. این از نظر هدف کاربردی است و از روش تحقیق کمی و راهبرد پیمایشی و از روش های توصیفی، همبستگی و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را معلمان زن مدارس استثنایی ساری که در سال های 1400 تا 1401 خدمت می کنند و تعداد آنها 109 نفر می باشد. با استفاده از فرمول کوکران، 52 نفر به عنوان نمونه تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه ارزش شغلی، شغلی آشتیاق و پذیرش عاطفی است. دادهها با استفاده از روشهای همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه در نرمافزار SPSS نسخه 25 مورد تجزیه و تحلیل و تحلیل و تحلیل قرار گرفتن.یافتهها نشان داد که ارزشهای شغلی معنیداری بر باورپذیری هیجانی ندارد، اما عاشق شغلی دارای معنیداری و رابطه خطی مستقیم با هویت دارد (0.859 = 0.859). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که و شوق شغلی به عنوان قادر به پیشبینیکننده به پیشبینی معنادار نشانپذیری هیجانی و تبیین 73 درصد از واریانس است. پیشنهاد می شود قانون استثنایی با کارگیری روش های علمی و عملی شور و نشاط شغلی معلمان را افزایش دهد تا پذیرش آنها افزایش یابد. نشان داد که ارزشهای شغلی مهم معنیداری بر باورپذیری هیجانی ندارد، اما شور و شوق شغلی معناداری دارد و رابطه خطی مستقیم با یافتههای پژوهشی دارد (0.859 = 0.859). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که و شوق شغلی به عنوان قادر به پیشبینیکننده به پیشبینی معنادار نشانپذیری هیجانی و تبیین 73 درصد از واریانس است.پیشنهاد می شود قانون استثنایی با کارگیری روش های علمی و عملی شور و نشاط شغلی معلمان را افزایش دهد تا پذیرش آنها افزایش یابد. نشان داد که ارزشهای شغلی مهم معنیداری بر باورپذیری هیجانی ندارد، اما شور و شوق شغلی معناداری دارد و رابطه خطی مستقیم با یافتههای پژوهشی دارد (0.859 = 0.859). نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد که و شوق شغلی به عنوان قادر به پیشبینیکننده به پیشبینی معنادار نشانپذیری هیجانی و تبیین 73 درصد از واریانس است. پیشنهاد می شود قانون استثنایی با کارگیری روش های علمی و عملی شور و نشاط شغلی معلمان را افزایش دهد تا پذیرش آنها افزایش یابد. | ||
کلیدواژهها | ||
Job Value؛ Job Enthusiasm؛ Emotional Flexibility؛ Exceptional Teachers | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 75 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 18 |