تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 329 |
تعداد مقالات | 3,213 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,986,367 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,812,094 |
تجارب زیسته معلمان دوره اول ابتدایی درباره شیوههای تدریس خلاق در بستر آموزش مجازی | ||
تدریس پژوهی | ||
مقاله 9، دوره 10، شماره 1 - شماره پیاپی 31، فروردین 1401، صفحه 236-206 اصل مقاله (1.15 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): https://www.doi.org/10.34785/J012.2022.009 | ||
نویسندگان | ||
بتول سبزه* 1؛ فائزه حسینی کامیاب2 | ||
1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان نسیبه، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ابتدائی، دانشگاه فرهنگیان نسیبه، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده در این مطالعه، روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی مورد استفاده قرار گرفت. ابزار پژوهش مصاحبه نیمهساختارمند بود. اعتبار دادهها با استفاده از تکنیکهای تأییدپذیری از طریق خودبازبینی پژوهشگران و اعتمادپذیری با هدایت دقیق جریان جمعآوری اطلاعات و همسوسازی پژوهشگران تعیین شد. برای تعیین میزان پایایی از آلفای کریپندورف که در آن عدم توافق مشاهده شده و عدم توافق مورد انتظار استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش تحلیل مضمون صورت گرفت. نتایج نشان داد که روشهای تدریس خلاقانه شامل: ارائه کنفرانس توسط دانشآموز، تحقیق، بارش فکری، استفاده از تورهای مجازی، روش نمایش، روش حل مسئله، کار دستی؛ ابزارهای موزآموزشیآموزآموزشی شامل: ابزارهای چندرسانهای، استفاده از انیمیشن، فیلم،استفاده از وسایل بازی، استفاده از مواد طبیعی؛ تکنیکهای خلاقانه تدریس شامل: عکاسی توسط دانشآموزان، بازیهای فردی و گروهی، سفرعلمی در خانه، قصهگویی و پردهخوانی؛ انگیزه معلمان در استفاده از روش تدریس خلاق شامل: حفظ و تقویت انگیزه یادگیری دانشآموزان در آموزش مجازی، ایجاد فضای شاد آموزش در دوران کرونا، تقویت حس خودآموزی در دانشآموزان، جذاب کردن کلاس درس، افزایش مشارکت دانشآموزان؛ و همچنین مهمترین چالش و مشکلات معلمان در اجرای شیوههای تدریس خلاقانه شامل: ضعف نرمافزاری، کاهش تعاملات، کمبود امکانات، عدم همکاری اولیاء و ضعف ساختاری بود | ||
کلیدواژهها | ||
تجربه زیسته؛ آموزش ابتدایی؛ روش تدریس خلاق؛ آموزش مجازی | ||
مراجع | ||
Aliyyah, R. R., Rachmadtullah, R., Samsudin, A., Syaodih, E., Nurtanto, M., & Tambunan, A. R. S. (2020). The perceptions of primary school teachers of online learning during the COVID-19 pandemic period: A case study in Indonesia. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 7(2), 90-109. Ashikin Izhar, Nurul, Al-dheleai, Yahya, & Si Na, Kew. (2021). Teaching in the Time of Covid-19: The Challenges Faced By Teachers in Initiating Online Class Sessions.international of academic research in business and social sciences, 11(2), 1294-1306. Bates, T., & Poole, G. (2008). Effective teaching with technology in higher education. San Francisco: Jossey-Bass. Craft, A., Cremin, T., Hay, P., & Clack, J. (2014). Creative primary schools: developing and maintaining pedagogy for creativity. Ethnography and Education, 9(1), 16-34. Gibson, R. (2010). The art of creative teaching: implications for higher education. Teaching in Higher Education, 15 (5), 607-613. Guri-Rosenblit, S. (2005). Distance education and E-learning: Not the same thing. Higher Education, 49(1), 467-493. Hou, C., Chen, J., Zhou, Y., Hua, L., Yuan, J., He, S., et al. (2020). The effectiveness of quarantine of Wuhan city against the Corona Virus Disease 2019 (COVID-19): A well-mixed SEIR model analysis. Journal of Medical Virology, 92(7), 841-848 Henriksen, D., & Mishra, P. (2015). Learning from creative teachers. Educational Leadership, 70, 1-10. Hicks, T. (2020). Critical, creative, and compassionate: Teaching English in an era of COVID-19. 2020. 8-12.. Leighsa, S. (2019). Creative and innovative online teaching strategies: Facilitation for active participation. Journal of Educators Online, 16(2), 1-10. Morris, S., Snell, S. A., & Wright, P. (2009).A Resource-Based View Of International Human Resources: Toward A Framework of Integrative and Creative Capabilities. Reilly, R. C., Lilly, F., Bramwell, G., & Kronish, N. (2011). A synthesis of research concerning creative teachers in a Canadian context. Teaching and Teacher Education, 27 (3), 533-542 Rimmer, Abi. (2020). Covid-19: Health Education England shares advice for trainees. BMJ: first published as 10.1136/bmj.m1635 on 24 April 2020, https://doi.org/10.1136/bmj.m1635 . Smith, D. (2012). Supporting new teacher development using narrative-based professional learning. Reflective Practice, 13(1), 149- 165.University Pres Schiavio, A., Biasutti, M., & philippe, R.A. (2021). Creative pedagogies in the time o pandemic: a case study with conservatory students. Tella, A., & Vries, D. (2001). Teacher Variables As Predictors of Academic Achievement of Primary School Pupils Mathematics. International Electronic Journal of Elementary Education, 17-33. Vijayan, Ranjit. (2021). Teaching and Learning during the COVID-19 Pandemic: A Topic Modeling Study. Education sciences, 11, 347. https:// doi.org/10.3390/educsc Zhang, Q., Siribanpitak, P., & Charoenkul, N. (2020). Creative leadership strategies for primary school principals to promote teachers’ creativity in Guangxi, China. Kasetsart Journal of Social Sciences, 41(2), 275-281. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 770 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 533 |